انهدام باند جعل گذرنامه و قاچاق انسان / لیست داروهای ممنوعه حج اعلام می‌شود

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور از شناسایی و انهدام باند جعل گذرنامه و قاچاق انسان به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محسن عقیلی ضمن تسلیت شهادت ۱۱ نفر از مأموران مقر انتظامی راسک در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: نظم و امنیت ۶۲ فرودگاه بر عهده پلیس فرودگاه است.

وی با بیان اینکه با تلاش همکارانم امنیت خوبی در سطح فرودگاه‌ها برقرار است، افزود: در سال جاری ۲۸ میلیون مسافر در سطح فرودگاه‌های کشور داشتیم.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور مبارزه با قاچاق کالا، طلا، ارز و موادمخدر را از دیگر مأموریت‌های پلیس علاوه بر تأمین امنیت دانست و تصریح کرد: ارزش ریالی کالاهای قاچاق و طلا و ارز مکشوفه از ابتدای سال تاکنون ۴۶۶ میلیارد تومان بوده است، همچنین یک تن و ۸۰۰ کیلو مواد مخدر در همین بازه زمانی کشف شده و سرقت‌های خرد در سطح فرودگاه نیز پنج تا شش درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به رعایت حجاب توسط بانوان در فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: در حوزه عفاف و حجاب، بیشتر بانوان گرامی حجاب شرعی را رعایت می‌کنند، طبق قوانین و مقررات در فرودگاه از ارائه خدمات به افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کنند معذور هستیم تا حجاب‌شان کامل شود، اما افراد به تذکرات توجه می‌کنند.

سردار عقیلی ادامه داد: یک باند جعل گذرنامه چندی پیش کشف شد که این باند در زمینه قاچاق انسان و خروج افراد که ممنوعیت داشتند فعالیت می‌کرد.

شناسایی یکی از باندهای بزرگ اشیای عتیقه

وی تصریح کرد: با تلاش مأموران پلیس فرودگاه یکی از باندهای بزرگی که اشیای عتیقه را قاچاق می‌کرد شناسایی و منهدم کردیم.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به مأموریت حج بیان داشت: یکی از مأموریت‌های مهم پلیس فرودگاه‌ها، مأموریت حج است، حج تمتع تا کنون با موفقیت کامل انجام شده و برای حج عمره هم آمادگی داریم.

وی در خصوص مواد و داروهای ممنوعه در فرودگاه‌های جهان گفت: موادمخدر در تمام کشورها ممنوع است، اما در بحث داروها متفاوت است، در مورد کشور عربستان و ممنوعیت‌های آنجا قرار است به‌زودی لیست کامل از انواع داروهای ممنوعه در عربستان تهیه شود تا زائران با مشکل مواجه نشوند، به‌رغم تحریم‌ها در شرکت‌های دانش بنیان اقدامات خوبی انجام شده است و وضعیت خوبی داریم.

سردار عقیلی گفت: تفاوتی بین تجهیزات امنیتی در گیت اول و دوم فرودگاه‌ها وجود ندارد و اگر گیت دوم از حمل یک قطعه‌ای جلوگیری کند به این معنا است که حمل آن قطعه در پرواز ممنوع است.

کد خبر 713097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.