هشدار به کوهنوردان کرمانشاهی در فصل زمستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با اشاره به افزایش حوادث کوهستان، گفت: کوه «پرآو» پرخطرترین نقطه برای کوهنوردان در کرمانشاه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدباقر محمدی امروز _ سه‌شنبه بیست‌وهشتم آذر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی برای امدادرسانی در فصل زمستان، اظهار کرد: در پی شروع فصل زمستان جمعیت هلال احمر کرمانشاه آمادگی کامل خود را برای شروع عملیات‌های امداد رسانی اعلام کرده که مجموعاً ۸۴۰ نفر در این زمستان پیش رو درگیر خواهند بود.

وی افزود: در زمینه کوهنوردی آمار حوادث استان کرمانشاه نسبت به سال گذشته به طور چشمگیری در حال بالا رفتن است که این امر نشان دهنده حوادث در کوهستان امروز به یک نقطه آسیب ما تبدیل شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: به جای اینکه کوهستان‌ها محلی برای نشاط و تفریح برای مردم باشد، با وجود اتفاقات ناگوار بیشتر به یک مکان آسیب‌زا و پرخطر تبدیل شده است و به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی علاقه‌مندان در فصل زمستان که برنامه کوهستان دارند حتماً به همراه تیم و به صورت گروهی با استفاده از نیروهای آموزش دیده و مجرب در سفر خود برنامه‌ریزی کنند.

محمدی با اشاره به پرخطرترین نقاط حادثه‌خیز استان کرمانشاه، تاکید کرد: کوه «پرآو» یکی از پرخطرترین نقاط استان کرمانشاه بوده که با وجود مراجعه کوهنوردان از نقاط مختلف کشور به این منطقه اما بیشترین آمار تلفات را نسبت به سایر کوه‌ها داشته و ممکن است بسیاری از افراد آسیب دیده حتی بومی استان کرمانشاه نباشند.

وی اضافه کرد: کوهنوردان به هیچ وجه به صورت آماتور صعود نکنند و اگر صعودی در مناطق پر خطر دارند حتماً پیش از سفر شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرند و در صورت اعلام وضعیت قرمز یا نارنجی از رفتن به کوهستان خودداری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه کوهنوردان هیئت‌های کوهنوردی پیش از صعود هماهنگی لازم را انجام دهند، افزود: پرهیز از صعود به بخش پر خطر و پر ریسک و عدم صعود افراد دارای ناراحتی‌های قلبی بالا دارند دیگر نکات مورد توجه کوهنوردان در فصل زمستان است که در صورت رعایت نکات ایمنی و توجه به خطرات احتمالی می‌توان شاهد کاهش آمار حوادث ناشی از سقوط و یا صعودهای ناموفق باشیم.

کد خبر 713081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.