مسائل بازار اصفهان با فعالیت هیئت امنای آن حل می‌شود

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هیئت امنای بازار نهادی است که باید بتواند در حوزه‌های اقتصادی، زیست‌محیطی و اجتماعی بازار پایداری ایجاد کند، گفت: امیدواریم مجموعه منتخب، همدلی و همکاری خوبی داشته باشد و برای حل مسائل بازار پیشنهادهایی را ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم آذر_ در حاشیه برگزاری انتخابات هیئت امنای بازار اصفهان اظهار کرد: زمانی که با رأی مردم وارد شورای اسلامی شهر اصفهان شدم، شهروندان مشکلات مختلف را با اعضای شورا در میان گذاشتند و درخواست پیگیری و تسهیلگری داشتند.

وی با بیان اینکه بازاری‌ها درخواست‌ها و مشکلات زیادی داشتند که پس از بررسی‌ها، با ۵۰ مسئله در حوزه‌های امنیت، ایمنی و رفت و آمد مواجه شدیم، افزود: بعضی از مشکلات توسط استانداری به تمام دستگاه ابلاغ شد، از این‌رو برای رسیدگی و پیگیری بیشتر نیاز به فرد پیگیری‌کننده برای کمک به بازاریان احساس می‌شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه مطالعاتی روی بازارها صورت گرفت، تاکید کرد: در بعضی بازارهای تاریخی کشور مجموعه‌های مردمی شکل گرفته بود، از جهتی نیز بازار میراث متعلق به تمام استفاده‌کنندگان بوده و قلب شهر است.

نباتی‌نژاد گفت: برای تشکیل هیئت امنای بازار اصفهان، پس از انجام مطالعات، سال گذشته نامه‌ای از سوی شورای اسلامی شهر به استانداری اصفهان ارسال شد و پس از پیگیری استانداری اصفهان، در جلسه‌ای که با حضور دستگاه‌ها برگزار شد، مصوب شد تا با محوریت فرمانداری اصفهان و حضور دستگاه‌های مرتبط، هیئت اجرایی بازار تشکیل شود.

وی با بیان اینکه این هیئت پیش‌نویس اساس‌نامه‌ای و آئین‌نامه اجرایی انتخابات بازار را تعریف کرد که باید توسط نخستین هیئت امنا ثبت شود، ادامه داد: شهرداری استقبال خوبی از این موضوع داشت و با دیدگاه مسئولیت اجتماعی با این موضوع برخورد کرد، همچنین بسیاری از این موضوعات ناظر به فضای حوزه شهرداری اصفهان، میراث، اتاق اصناف، بازرسی اتاق اصناف، فرماندهی انتظامی، اداره نظارت بر اماکن عمومی و مجموعه صمت بود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: فراخوانی به بازایان اعلام شد و در چند نوبت در انجمن‌های مختلف رسمی و غیررسمی از جمله خیران، گروه‌های فرهنگی و نیروهای بسیج با حضور مدیران شهری، استانی و شهرستان مسئله تدوین و در نهایت بیش از ۱۲۰ نفر ثبت‌نام کردند.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه پس از ثبت‌نام، صلاحیت‌های هر شخص بررسی شد و تعدادی از آن‌ها به دلیل حضور نداشتن در بازار حذف شدند و در نهایت ۸۲ نفر نامزد، میثاق‌نامه را امضا کردند و وارد یک رقابت شدند، گفت: پس از به پایان رسیدن مهلت تبلیغات، امروز اعضای هیئت امنای بازار انتخاب شدند.

وی افزود: امیدواریم مجموعه منتخب، همدلی و همکاری خوبی داشته باشد و برای حل مسائل بازار پیشنهادهایی را ارائه کند و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

کد خبر 713080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.