جمع‌آوری ۵۰ تُن برگ پاییزی در مبارکه

معاون خدمات شهری شهردار مبارکه گفت: هم‌زمان با آغاز فصل پاییز، حدود ۵۰ تن برگ درختان خزان‌زده پاییزی از سطح معابر، خیابان‌ها و بوستان‌های این شهر جمع‌آوری شده است.

نصرالله رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: کار جمع‌آوری این حجم از برگ درختان از اوایل آبان از سطح بوستان‌ها و معابر شهری آغاز شده است و برای تهیه و تولید کود آلی و کود برگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کود آلی تولید شده از برگ‌های جمع‌آوری شده با تحویل به سازمان پارک‌های شهرداری مبارکه به چرخه فضای سبز بازمی‌گردد، افزود: به‌منظور پاسخگویی به مطالبات شهروندی، جمع‌آوری برگ‌های درختان در بوستان‌های مبارکه با تأخیر انجام شد تا شهروندان از صحنه‌های زیبای پاییزی بهره ببرند و تنوع رنگ‌های خزان در خاطرات آن‌ها ثبت شود.

معاون خدمات شهری شهردار مبارکه خاطرنشان کرد: تأخیر بیش از حد در جمع‌آوری به موقع برگ‌های خزان‌دیده، مشکلاتی را از نظر محیط زیست شهری و آب‌گرفتگی معابر به دنبال خواهد داشت.

رفیعی ادامه داد: با آغاز فصل پاییز و به‌منظور جلوگیری از آب‌گرفتگی در پی بارش‌های احتمالی در سطح شهر، معابر پیش از وقوع بارش باران لایروبی شده است و نیروهای عملیاتی حوزه معاونت خدمات شهری در آمادگی کامل هستند.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری برگ‌های پاییزی در سطح شهر به صورت مستمر در حال انجام است، تصریح کرد: از ابتدای فصل پاییز تاکنون، ۴۵ پاکبان از بخش معاونت خدمات شهری هر روز از ساعت ۵:۰۰ تا ۱۷:۰۰ با تلاش‌های خود توانستند حدود ۵۰ تن برگ را از معابر شهر جمع‌آوری کنند.

معاون خدمات شهری شهردار مبارکه با اشاره به تداوم جمع‌آوری برگ پاییزی درختان در سطح شهر و محلات مبارکه گفت: عملیات جمع‌آوری برگ‌های پاییزی با استفاده از سه دستگاه کامیون پرس و یک دستگاه خودروی برگ‌روب از طریق مکش انجام می‌شود که این دستگاه به‌طور متوسط کار ۱۰ نفر از کارگران را انجام می‌دهد.

کد خبر 713068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.