زنان غزه، الگوی تأثیرگذاری در جامعه جهانی هستند

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: عنوان الگوی تأثیرگذاری در جامعه جهانی را باید به زنان غزه داد. چرا که در دل و جان مردم جهان با استقامت خود تأثیرگذار بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، مراسم بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم آذر_ با حضور انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و رئیس ستاد مرکزی هفته بزرگداشت مقام زن و مادر و حجت الاسلام سیدمحسن محمودی معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمودی در خصوص هفته مقام زن و روز مادر سال جاری اظهار کرد: سال جاری با رخدادهای متعددی مواجه هستیم که اگر بتوانیم از آنها به خوبی استفاده کنیم، فرصت‌های ما را مضاعف خواهند کرد.

وی با اشاره به رویدادهای مصادف با روز زن افزود: موضوع غزه و فلسطین همچنان برای ما مطرح است، همچنین حماسه ۹ دی را پیش رو داریم و سالروز این حماسه باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، سالگرد حاج قاسم را در پیش داریم که باید آن را به عنوان محور قرار دهیم؛ سالگرد حاج قاسم طی سال جاری با روز زن مقارن شده است که البته این دو مناسبت هیچ تداخلی با یکدیگر ندارند و اگر بتوانیم برنامه‌ها را به خوبی برگزار کنیم، هم افزایی نیز خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز دشمن جایگاه زن و خانواده را مورد هدف قرار داده است و اگر از این فرصت‌ها استفاده نکنیم دشمن استفاده خواهد کرد.

انسیه خزعلی نیز در این مراسم با گرامیداشت ایام فاطمیه، یاد شهدای غزه و شهدای زن و کودک فلسطینی، اظهار کرد: این زنان بیشترین فشار، هجمه و صدمه بر آنها وارد می‌شود و بیشترین صبر و شکیبایی قرآنی را از خود نشان داده‌اند.

وی افزود: عنوان الگوی تأثیرگذاری در جامعه جهانی را باید به زنان غزه داد، چراکه در دل و جان مردم جهان با استقامت خود تأثیرگذار بودند.

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در خصوص هفته بزرگداشت روز زن گفت: سال جاری در شرایط ویژه‌ای روز زن را برگزار خواهیم کرد و مانند سال گذشته که با برگزاری کنگره بین‌المللی بانوان تأثیرگذار از آنها تقدیر کردیم، سال جاری نیز از زنان به خصوص زنان تأثیر گذار تقدیر خواهد شد.

وی با اشاره به روند شناسایی زنان تأثیرگذار بیان کرد: هشت کارگروه برنامه‌ریزی شده است تا زنان تأثیرگذار شناسایی شوند، کارگروه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگ و هنر، سلامت و ورزش از جمله این کارگروه‌ها هستند و سال جاری به صورت ویژه روستاها و افرادی که کمتر مطرح شده هستند را به وسیله سامانه شناسایی خواهیم کرد تا پشتیبانی لازم از این بانوان انجام شود.

کد خبر 713056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.