شهرداری اصفهان برای خرید اتوبوس مشتری تمام کارخانه‌های داخلی کشور است

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان تعداد اتوبوس‌های این کلان‌شهر از ۶۰۰ دستگاه به ۹۰۰ دستگاه افزایش پیدا کرده است، گفت: شهرداری اصفهان برای خرید اتوبوس مشتری تمام کارخانه‌های داخلی کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد در برنامه رادیویی «صدای شهر» با اشاره به آلودگی هوای شهر اصفهان اظهار کرد: مردم در جلسات و فضای مجازی دائم از شهرداری اصفهان به‌عنوان یک نهاد مجری و متولی مطالبه دارند.

وی با بیان اینکه یک سری از مطالبات شهروندان به دلیل آشنایی نداشتن با مأموریت‌های سازمانی شهرداری و نهادها است، افزود: شهرداری‌ها در محدوده قانونی خدمت ارائه می‌دهند، در شهر اصفهان نیز تنها در محدوده قانونی شهر می‌توانیم ارائه خدمات داشته باشیم و بیرون از محدوده اختیاراتی نداریم، از این‌رو درباره کنترل کیفیت منابع آلودگی اطراف اصفهان، مجموعه شهرداری اختیار و مأموریتی ندارد و نهادهای بالادستی باید در این زمینه تدابیری را بیندیشند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه شهرداری در حوزه داخل شهر اصفهان می‌تواند تاثیرگذاری‌هایی داشته باشد، تصریح کرد: شهرداری همه راه‌حل آلودگی نیست، اما در این زمینه وظایفی را بر عهده دارد که جلوگیری از تولید منابع آلاینده متحرک و گسترش حمل‌ونقل غیرعمومی از جمله این وظایف است و باید تا حد امکان زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی شهر را توسعه دهیم.

معرک‌نژاد با بیان اینکه حوزه حمل‌ونقل عمومی در دوره ششم مدیریت شهری مدنظر مدیران قرار داشته است، ادامه داد: در آغاز فعالیت این دوره مدیریت شهری ۶۰۰ اتوبوس در اختیار داشتیم، اما آنچه برای ارائه خدمات ایده‌آل به مردم نیاز داریم، ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس بود، بنابراین با تلاش‌های انجام شده توانستیم تعداد اتوبوس‌ها را از ۶۰۰ دستگاه به ۹۰۰ دستگاه افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان بدانند خرید اتوبوس یک وسیله حمل‌ونقل خاص است که باید به کارخانه‌ها سفارش داده و ساخته شود، گفت: شهرداری اصفهان مشتری تمام کارخانه‌های داخلی کشور است، حتی از جاهای بیرونی پیگیر هستیم تا بتوانیم خرید اتوبوس را انجام دهیم، اما به این دلیل که این مشکل در تمام کشور وجود دارد، کارخانه‌ها نمی‌توانند اتوبوس‌ها را به‌موقع تحویل دهند، از این‌رو اتوبوس‌های زیادی خریداری شده، اما هنوز به دست ما نرسیده است و امیدواریم این مشکل رفع شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان اظهار کرد: فیلتراسیون اگزوز اتوبوس‌ها یا افزودنی‌هایی که اگر به روغن‌ها افزوده شود، آلودگی کم‌تر می‌شود، به‌طور جدی مدنظر قرار دارد و ادعا داریم که در این زمینه مدیریت خوبی می‌شود، شهروندان اگر اتوبوس و وسیله نقلیه عمومی دودزا مشاهده کردند، از طریق سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند، به شدت برخورد می‌شود و در کنار مردم هستیم.

سه نمایشگر وضعیت آلودگی، در میدان احمدآباد، میدان بزرگمهر و میدان جمهوری قرار دارد که در مقاطعی ممکن است خراب یا خاموش باشد، اما اعدادی که نمایش داده می‌شود یا خاموش و روشن بودن آن‌ها در حیطه وظایف شهرداری اصفهان نیست

وی با اشاره به اهمیت حفظ فضای سبز شهر اصفهان، تصریح کرد: در این کلان‌شهر حدود شش هزار هکتار فضای سبز و سه میلیون و ۷۰۰ درخت وجود دارد، درواقع به ازای هر شهروند دو درخت در شهر است که با توجه به شرایط بی‌آبی، حفظ و نگهداشت درختان از مشکلات موجود است و برای اینکه بتوانیم این درختان را در حالت ایده‌آل آبیاری کنیم، نیازمند ۵۶ میلیون متر مکعب آب هستیم که در حال حاضر ۲۷ میلیون متر مکعب آب در اختیار داریم.

معرک‌نژاد با بیان اینکه میان وضعیت موجود و ایده‌آل فاصله زیادی است و شرایط سختی به وجود آورده است، افزود: تأمین آب، تصفیه و توزیع خوب، جایگزینی گونه‌های گیاهی از جمله موارد شهرداری است که در این زمینه اقدامات زیادی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ دستگاه پایش و سنجش آلودگی هوا در شهر اصفهان توسط شهرداری ایجاد شده است که هیچ‌کدام نمایشگر ندارد و داده‌ها را در اختیار نهادهای بالادستی قرار می‌دهد تا بتوانند در این زمینه ارزیابی و مدیریت انجام دهند، گفت: شهرداری در این زمینه مسئولیت مستقیمی ندارد، اما به‌واسطه مسئولیت اجتماعی به این موضوع پرداخته است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: سه نمایشگر وضعیت آلودگی، در میدان احمدآباد، میدان بزرگمهر و میدان جمهوری قرار دارد که در مقاطعی ممکن است خراب یا خاموش باشد، اما اعدادی که نمایش داده می‌شود یا خاموش و روشن بودن آن‌ها در حیطه وظایف شهرداری اصفهان نیست و اداره کل محیط زیست و سایر نهادها متولی امر هستند که همت و تلاش دارند تا شرایط خوبی را رقم بزنند.

از شهروندان تقاضا دارم تا از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و تا جایی که امکان دارد رفت‌وآمدهای شهری را کاهش دهند تا شهری با هوای پاک و تمیز داشته باشیم.

کد خبر 713029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.