واریز عوارض صدور پروانه ساخت مشمول تخفیف نمی‌شود

شهردار شهرکرد با اشاره به اینکه واریز عوارض صدور پروانه ساخت مشمول تخفیف نمی‌شود، گفت: با توجه به فرصت سه‌روزه شهرداری برای استفاده از بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه، مالکان باید تا پایان آذر نسبت به پیگیری برای تبدیل رأی قلع نسبت به پرداخت جریمه و عوارض اقدام کنند.

محمدحسین واحدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بر اساس تبصره ۶ قانون کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، هرگونه ساخت‌وساز صورت گرفته برخلاف اصول فنی، بهداشتی و شهرسازی و رعایت نشدن استانداردهای لازم در استحکام بنا، تجاوز به معابر یا املاک مجاور یا پیشامدگی در خیابان و کوچه، تغییر کاربری باغ‌ها و فضای سبز قلع و قمع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واریز عوارض صدور پروانه ساخت مشمول تخفیف نمی‌شود، افزود: با توجه به فرصت سه‌روزه شهرداری برای استفاده از بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه، مالکان تا پایان آذر نسبت به پیگیری برای تبدیل رأی قلع نسبت به پرداخت جریمه و عوارض اقدام کنند.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: چنانچه ساخت‌وساز صورت گرفته برخلاف مفاد پروانه ساختمانی یا بدون پروانه ساختمانی باشد، اما از نظر اصول فنی، بهداشتی و شهرسازی تأیید شود، پس از احراز مالکیت، رأی قلع بنا به پرداخت جریمه و عوارض بر اساس نرخ روز تبدیل می‌شود.

واحدیان اضافه کرد: تاکنون تعدادی از مالکان ساختمان از منطقه یک و دو برای به اجرای این موارد قانونی مراجعه کرده‌اند و تعیین تکلیف شده‌اند.

کد خبر 713014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.