واگذاری زمین رایگان به ۹۲۸ مشمول جوانی جمعیت در سیستان و بلوچستان

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون زمین رایگان به ۹۲۸ خانواده مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سراسر استان واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، عطاءاله اکبری اظهار کرد: برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان تاکنون ۳۲ هزار و ۶۹۷ خانوار در استان اقدام به ثبت‌نام کردند که با پالایش‌های به عمل آمده هشت هزار و ۸۰ متقاضی حائز شرایط شناخته شدند.

وی افزود: در این راستا تاکنون به ۹۲۸ خانوار واجد شرایط، زمین ویلایی (تک‌واحدی) تخصیص یافته است.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان افزود: مطابق با آئین‌نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از بیست‌وچهارم مهر ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشد، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.

اکبری با بیان اینکه بر اساس بند «ح» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، وزارت راه و شهرسازی موظف است به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوارهای مشمول اختصاص دهد، خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که شرایط مذکور را دارند نیاز به مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی ندارند و می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی https://saman.mrud.ir/ مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان شهرهای زابل، هامون، نیمروز، میرجاوه، قصرقند و فنوج مشمول جوانی جمعیت می‌شوند، تاکید کرد: متقاضیان قانون جوانی جمعیت علاوه بر دریافت زمین ۲۰۰ متر مربعی رایگان، برای ساخت آن نیز می‌توانند از تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

کد خبر 713003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.