اتفاق تاریخی قهرمانی هم‌زمان خواهر و برادر اسکی باز در جام جهانی

یک خواهر و برادر اسکی‌باز موفق شدند در یک روز تاریخ به مدال طلای مسابقات جام‌جهانی اسکی دست پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در جریان برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی اسکی فری‌استایل و مسابقات اسکی کراس، در اتفاقی تاریخی و جالب خواهر و برادر اشمیت موفق شدند در یک روز عنوان قهرمانی و مدال طلای این مسابقات را در بخش مردان و زنان به خود اختصاص دهند و به نخستین خواهر و برادری تبدیل شوند که به این افتخار دست یافته‌اند.

در جریان مسابقات اسکی کراس مردان، جرد اشمیت ۲۶ ساله با غلبه بر سه حریف خود در مرحله فینال موفق شد مدال طلا را بر گردن بیاویزد. در مسابقات زنان نیز خواهر او هانا اشمیت ۲۹ ساله نیز در فینال مسابقات اسکی کراس زنان با غلبه بر رقیبان خود مقام نخست و مدال طلا را به‌دست بیاورد.

در این رقابت‌ها که به میزبانی آروسا در سوئیس دنبال می‌شد جرد اشمیت موفق شد دومین عنوان نخست خود را در فصل اسکی جاری کسب کند. وی پیش از این در رقابت‌های جام‌جهانی اسکی کراس به میزبانی وال‌تورنس فرانسه موفق شده بود، نخستین عنوان قهرمانی در مسابقات جام‌جهانی را کسب کند.

البته هانا اشمیت با چاشنی خوش‌شانسی موفق شد مدال طلا را در رقابت‌های جام‌جهانی آروسا کسب کند. در حالی که تا میانه‌های مسابقات هر چهار اسکی‌باز شانس رسیدن به مدال طلا را داشتند، اما وقوع یک حادثه سبب شد تا سه حریف این اسکی‌باز بر روی زمین بیفتند و تنها هانا به خط پایان برسد و به این ترتیب بعد از این اسکی‌باز خوش‌شانس کانادایی، سه اسکی‌باز دیگر به‌طور مشترک در جایگاه دوم قرار گیرند. پیش از این هانا اشمیت در مسابقات جام‌جهانی وال‌تورنس فرانسه جایگاه دوم را کسب کرده بود.

کد خبر 712973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.