ذوب‌آهن اصفهان _ فولاد خوزستان / تقابل قعرنشین‌های اهوازی با مدعی کلاسیک لیگ‌برتر

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان در یکی از بازی‌های مهم هفته سیزدهم لیگ برتر از ساعت ۱۶:۳۰ روز سه‌شنبه در ورزشگاه فولادشهر بایکدیگر مصاف می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فردا _سه‌شنبه بیست‌وهشتم آذر_ تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان از ساعت ۱۶:۳۰ در چارچوب هفته سیزدهم از فصل بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در ورزشگاه فولادشهر اصفهان روبه‌روی یکدیگر قرار خواهند گرفت و تقابل مهم و تأثیرگذاری در بالا و پایین جدول رده‌بندی پشت‌سر خواهند گذاشت.

وحید زمانی قضاوت این دیدار را برعهده دارد و رحیم حاجیلو، مرتضی سلمان‌نژاد و فرزاد منصوری کمک‌های وی هستند و علی‌رضا کهوری نیز ناظر داوری است.

فولاد بحران‌زده به‌دنبال جدایی از قعر جدول

فولاد خوزستان اولین تیمی بود که در لیگ بیست‌وسوم به سراغ تغییر و تحولات در کادرفنی خود رفت؛ آن‌هم در حالی‌که تنها سه هفته از رقابت‌ها گذشته بود، اما ثبت ضعیف‌ترین شروع یک تیم در تاریخ لیگ برتر، مدیران باشگاه فولاد را مجاب کرد تا به سراغ قطع همکاری با علیرضا منصوریان بروند و این سرمربی باتجربه از سمت خود برکنار شد و در دیدار با پرسپولیس، اولی گلادیسون مربی موقت فولادی‌ها بود که آن مسابقه هم با شکست قرمزپوشان اهوازی به پایان رسید تا سرانجام خوان ایگناسیو مارتینس به عنوان سرمربی جدید فولاد خوزستان انتخاب شد.

ذوب‌آهن اصفهان _ فولاد خوزستان / تقابل قعرنشین‌های اهوازی با مدعی کلاسیک لیگ‌برتر

قرمزپوشان هفته یازدهم توانستند در دیداری خانگی مقابل استقلال تهران امتیاز کسب کنند و امید داشتند بعد از متوقف کردن استقلالِ صدرنشین، در سفر به اصفهان هم بتوانند عملکرد خوبی را برابر سپاهان از خود به جای بگذارند و از شرایط بحرانی گذر کنند اما اوضاع مطابق انتظار آن‌ها پیش نرفت؛ به‌طوری‌که فولادی‌ها در دیدار معوقه از هفته پنجم لیگ برتر با نتیجه سه بر یک مغلوب سپاهان شدند تا در دوران حضور ایگناسیو در فولاد، قرمزپوشان تنها ۱۰ امتیاز در هشت مسابقه به‌دست آورده باشند.

اولتیماتوم مدیران فولاد به سرمربی اسپانیایی

مدیران باشگاه فولاد قراردادی مشروط را تا پایان فصل بیست‌وسوم لیگ برتر با خوان ایگناسیو مارتینس امضا کرده‌اند، اما تداوم روند ضعیف فولاد در فصل جاری لیگ برتر می‌تواند ایگناسیو را به خط پایان نزدیک کند.

فولادی‌ها تا پایان نیم‌فصل نخست سه مسابقه در پیش دارند که دو دیدار آن‌ها بیرون از خانه خواهد بود و باید در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن بروند و سپس در تهران برابر پیکان صف‌آرایی کنند و دیدار پایانی‌شان هم در جدال با نساجی مازندران خواهد بود.

گاندوها دوباره به صدر جدول نزدیک می‌شوند؟

از طرف دیگر شاگردان محمد ربیعی در تیم ذوب‌آهن اصفهان در لیگ بیست‌وسوم عملکرد درخشانی را از خود به جای گذاشته و توانسته‌اند در قامت یک تیم مدعی خود را نشان بدهند.

سبزپوشان اصفهانی از ۳۶ امتیاز ممکن در لیگ بیست‌وسوم موفق شده‌اند ۲۰ امتیاز به‌دست آورند و در رتبه ششم جدول نام ذوب‌آهن به چشم می‌آید.

ذوبی‌ها که در ۵ بازی اخیر خود شکست‌ناپذیر بوده‌اند، در سودای نزدیک‌شدن دوباره به کورس مدعیان هستند و کسب سه‌امتیاز مسابقه خانگی فردا می‌تواند رؤیای شاگردان ربیعی را محقق کند و آن‌ها این شانس را دارند تا به جمع چهار تیم برتر جدول اضافه شوند.

ذوب‌آهن اصفهان _ فولاد خوزستان / تقابل قعرنشین‌های اهوازی با مدعی کلاسیک لیگ‌برتر

در کنار روند درخشان ذوبی‌ها در لیگ بیست‌وسوم و حضور در کورس مدعیان، عملکرد خوب آن‌ها در جدال با تیم‌های پرستاره هم در نوع خود جالب‌توجه است؛ به‌طوری‌که شاگردان ربیعی در بازی‌های بزرگ در فصل جدید لیگ برتر کارنامه قابل‌قبولی را از خود به جای گذاشته‌اند و به جز شکست مقابل حریف همشهری، در سایر دیدارهای بزرگ سربلند بوده‌اند.

محمد ربیعی می‌توانست به‌عنوان سرمربی فولاد مقابل ذوب‌آهن بایستد!

پس از آخرین بازی فولاد خوزستان در برابر ملوان و شکست سنگین این تیم با علیرضا منصوریان در واقع هت‌تریک این تیم با سه شکست رقم خورد تا این مربی با فشار زیاد هواداران از کار خود برکنار شود و مسئولان این باشگاه خوزستانی در اقدامی فوری و عجیب تصمیم گرفتند تا به محمد ربیعی سرمربی ذوب آهن پیشنهاد همکاری دهند.

ذوب‌آهن اصفهان _ فولاد خوزستان / تقابل قعرنشین‌های اهوازی با مدعی کلاسیک لیگ‌برتر

تصور بر این بود تا سرمربی جدید ذوب آهن این پیشنهاد را نپذیرد چرا که او به تازگی به این تیم آمده و توانسته در همین مدت کم گاندوها را به یک وضعیت پایدار و مناسب برساند، اما برخلاف این تصور او به موافقت ضمنی با فولاد رسید.

وی به مدیران باشگاه فولاد خوزستان اعلام کرد که این سمت را می‌پذیرد و تنها باید رضایت مسئولان ذوب آهن را جلب کنند.

مدیران ذوب نیز پس از توافق ضمنی ربیعی با فولاد جلسه اضطراری برگزار کردند و موفق شدند تا ربیعی را برای ماندن مجاب کنند.

تاریخچه تقابل‌های ذوب‌آهن و فولاد

ذوب‌آهن و فولاد در حالی ۴۲ بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که ذوب‌آهن با ۱۸ پیروزی سهم بیشتری از فولاد دارد که ۹ پیروزی برابر رقیب اصفهانی در کارنامه خود ثبت کرده است، ضمن اینکه ۱۵ جدال دو تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

این دو تیم در طول این ۴۲ بازی ۸۳ بار گلزنی کرده‌اند که باز هم ذوب‌آهن با ۵۰ گل زده در برابر ۳۳ گل فولاد، سهم بیشتری دارد.

ذوب‌آهن اصفهان _ فولاد خوزستان / تقابل قعرنشین‌های اهوازی با مدعی کلاسیک لیگ‌برتر

در ۲۱ جدال دو تیم در اصفهان ذوب آهن در ۱۱ دیدار پیروز بوده است اما فولاد تنها چهار بار موفق به شکست ذوب آهن در اصفهان شده است که آخرین آن مربوط به جدال دو فصل گذشته دو تیم در فولادشهر است.

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن اصفهان

حبیب فرعباسی، محمد قریشی، نادر محمدی، امیرحسین جدی، شایان مصلح، مهرداد رضایی، فردین یوسفی، سجاد آشوری، محمدحسین اسلامی، مجید علیاری و محمدجواد محمدی.

ترکیب احتمالی فولاد خوزستان

کریستوفر کنت، جفرسون باهیا، موسی کولیبالی، شاهین توکلی، مجتبی نجاریان، محمد علی‌نژاد، سینا مریدی، محمد آبشک، ساسان انصاری، عادل آرغند و گادوین منشأ.

کد خبر 712947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.