دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویان ایران در کرمانشاه برگزار شد

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: دوازدهمین دوره مناظرات ملی دانشجویان ایران در کرمانشاه با حضور ۱۸ تیم از ۶ دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مسلم حدیدی بعد از ظهر _دوشنبه بیست‌وهفتم آذر_ در حاشیه مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مناظرات ملی دانشجویان ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این برنامه در راستای تقویت روحیه تقویت رویه مطالبه گری در بین دانشجویان و برقراری مباحثه منطقی و عادلانه انجام گرفت.

وی با اشاره به میزبانی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در دوازدهمین دوره مناظرات ملی دانشجویان در استان کرمانشاه، افزود: این رویداد با حضور ۱۸ تیم از شش دانشگاه برای ۶۵ دوره مناظرات دانشجویی برقرار شد که در نهایت تیم برنده در این اختتامیه این این مراسم معرفی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاه استان کرمانشاه تصریح کرد: تیم‌های شرکت کننده در مناظرات ملی دانشجویان بر اساس چهارچوب و ضوابط مقرر شده‌ای که در کارگاه‌های توجیهی به آنها ارائه شده باید وارد مناظره شده و در نهایت تیمی در این مناظرات برنده است که بدون پرخاشگری و حاشیه موفق به قانع کردن داور شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه تیم‌های شرکت کننده در مناظره با ترکیب چهار نفره چیده شده‌اند، گفت: در این کار گروهی ۲ نفر از اعضای این تیم به عنوان ارائه دهندگان مبحث طراحی شده و ۲ دیگر به عنوان محقق در جایگاه حضور خواهند داشت و مجموع شرکت کنندگان در مناظرات از دانشگاه‌های فرهنگیان، پیام نور، علمی-کاربردی و آزاد اسلامی، صنعتی و جهاد دانشگاهی بودند.

جدیدی همچنین به مزایای برگزاری مناظرات دانشجویی به صورت علمی و تخصصی اشاره کرد و افزود: یکی از مزایای برگزاری این گونه مناظرات توسعه مناظرات در جامعه به ویژه در خصوص مسائل اقتصادی و اجتماعی است که به صورت بومی سازی شده گفتمان سازی و بیان خواهد شد.

وی بیان کرد: به منظور برگزاری مناظرات ملی دانشجویان بیش از ۱۰۰ موضوع بیان شد که در نهایت موضوع «عدم توجه به زیرساخت‌ها در سال‌های اخیر، امکان رشد تولید در اقتصاد ایران را غیر ممکن کرده است» به عنوان موضوع نهایی در مناظرات این دوره انتخاب شد که در نهایت تیم «ایران از دانشگاه آزاد اسلامی» مقام اول رو کسب کردند و سهمیه شرکت در مسابقات کشوری رو دریافت کردند.

کد خبر 712927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.