دعوت مردم به خیرخواهی کار بزرگی است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: فرهنگ‌سازی و خیرخواه کردن مردم کار بزرگی است که کمیته امداد در سطح بالایی تلاش دارد این امر را به ثمر رسانده و همبستگی اجتماعی را ارتقا بخشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، رضا قاسمیان عصر امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم آذر_ در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ضمن قدردانی از برگزاری مناسب نخستین آئین نکوداشت و تکریم از خیریه‌ها، اظهار کرد: نباید در بحث خیران، تنها به جنبه مادی و مالی قضیه بسنده شود که لازم است از ابعاد مختلف این فعالیت‌ها ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم تنها برای نیکوکاران لباس مادی بپوشانیم، بیان کرد: کسانی که از طریق فکری به گره گشایی مشکلات دیگران کمک می‌کنند نیز در جایگاه خیران و نیکوکاران قرار می‌گیرند.

قاسمیان با بیان اینکه خیرخواه کردن مردم کاری بس بزرگ و عظیم است، افزود: کمیته امداد در این مسیر به دنبال جریان‌سازی فرهنگ خیر و احسان است تا همه مردم به فکر یکدیگر باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل به ارتقای همبستگی اجتماعی اشاره کرد و گفت: هرچقدر کمک به مستضعفان جامعه بیشتر شود به همان‌قدر شاهد بالا رفتن همیاری و همبستگی‌ها در جامعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سرانه درآمد استان اردبیل نصف میانگین کشور است، اعلام کرد: این امر وظیفه کمیته امداد را در رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان سنگین‌تر می‌کند که باید بیش از پیش در این عرصه فعالیت‌های مناسب‌تری را به انجام رسانیم و یاریگر محرومان باشیم.

در ادامه این دیدار، علیرضا حسین‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل نیز با اشاره به اینکه از حدود یک ماه و نیم پیش با همکاری ۴ دستگاه صادر کننده مجوز مؤسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد در تدارک برگزاری نخستین آئین نکوداشت و تکریم از خیریه‌ها بودیم، گفت: برخی مؤسسات خیریه مجوزدار در استان اردبیل قدمت ۸۰ ساله دارند که امیدواریم برگزاری آئین نکوداشت از خیریه‌ها، فتح بابی برای برگزاری چنین مراسم‌هایی باشد.

وی با بیان اینکه در عرصه برگزاری باشکوه نخستین آئین نکوداشت و تکریم از خیریه‌ها شاهد همکاری مناسبی از سوی مؤسسات خیریه، سازمان‌های مردم نهاد و مراکز نیکوکاری بودیم، افزود: معاونت اجتماعی و فرهنگی استاندار اردبیل نیز نقش بسزایی در این هماهنگی داشت که قدردان زحمات این عزیزان در برگزاری این آئین هستیم.

حسین‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی «سامانه سخا» توسط کمیته امداد، گفت: از طریق این سامانه، اقدامات اساسی در زمینه سازماندهی و همراه کردن بیش از پیش مؤسسات خیریه صورت خواهد گرفت که این امر نتایج مطلوبی را به همراه دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در پایان سخنان خود بیان کرد: در تلاش هستیم سطح همکاری‌ها با مؤسسات خیریه، سازمان‌های مردم نهاد و سایر دستگاه‌های اجرایی را توسعه دهیم که در سایه این همیاری‌ها، بخش مهمی از مشکلات اقشار آسیب‌پذیر برطرف خواهد شد.

کد خبر 712921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.