حذف تدریجی چمن از بلوارهای بجنورد/ گیاهان کم‌آب جایگزین می‌شوند

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد از حذف تدریجی چمن از بلوارهای شهر خبر داد و گفت: گیاهان بوته‌ای و سازگار با اقلیم جایگزین می‌شوند.

علی نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: سازمان سیما و منظر شهرداری بجنورد به عنوان متولی اصلی فضای سبز شهری طی سنوات گذشته برنامه‌ریزی‌های مدونی را جهت تغییر الگوی کاشت فضای سبز و حذف تدریجی چمن به عنوان گیاهی با نیاز آبی بالا و جایگزین شدن گیاهان بوته‌ای و سازگار با اقلیم منطقه، در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در این راستا فضای سبز بلوار امام خمینی، حد فاصل میدان مادر و میدان فردوسی به دلیل کاهش کیفیت، افزایش زیبایی و ارتقا سیما و منظر شهری، چمن آن حذف و با بنفشه تک رنگ گلکاری شد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بجنورد اصلاح و بهسازی فضای سبز بلوار گلستان را یکی دیگر از برنامه‌های سازمان در این زمینه برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر مرحله آماده سازی بستر کاشت به اتمام رسیده و آماده کاشت می‌باشد.

نوروزی بیان داشت: گونه‌های مورد استفاده در این پروژه شامل پامپاس گراس، رز، سرو خمره‌ای، ترون و نهال توت می‌باشد.

وی عنوان کرد: پروژه اصلاح فضای سبز بلوار گلستان در حال حاضر دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و مساحت آن حدود هزار و ۵۰۰ متر مربع است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد در پایان گفت: این سازمان در تلاش است تا با تغییر الگوی گیاهان در فضای سبز شهری بتواند گام مؤثری برای کاهش مصرف آب، کاهش هزینه‌های حفظ و نگهداری فضایی سبز و کاهش تعداد نیروی انسانی بردارد.

کد خبر 712897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.