شاخص برخورداری روستاهای کردستان از راه آسفالته ۷۵ درصد است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان گفت: شاخص برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان کردستان از راه آسفالته ۷۵ درصد بوده که میانگین کشوری ۸۴ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، فرزاد حسنی، امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم آذر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: طی سه سال اخیر در حوزه بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی، فرعی، شریانی و روستایی ۷۰۴ میلیارد تومان پروژه انجام و به بهره‌برداری رسیده که ۳۷۹ میلیارد تومان آن برای ۳۸۶ کیلومتر در قالب ۴۱ پروژه در هشت ماهه امسال بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه خط کشی جاده‌ها در هشت ماهه امسال دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر و در بخش ارتقای حفاظ میانی جاده‌ها ۱۱ کیلومتر کار صورت گرفته است، افزود: امسال چهار هزار و ۲۰۰ تابلو علائم تنظیف و یک هزار و ۶۰۰ تابلو جدید احداث شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان ادامه داد: طی سه سال اخیر در بخش ابنیه و رفع نقاط پرتصادف و حادثه خیز نیز برای ۲۸ ابنیه ۲۸.۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و ۲۳ نقطه پرتصادف نیز با اعتبار ۳۱.۵ میلیارد تومان رفع شده که در مجموع بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان اعتبار صرف این دو بخش شده است.

حسنی اضافه کرد: شش هزار و ۱۸۳ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که سه هزار و ۴۵۷ کیلومتر آنکه شامل یک هزار و ۷۰ روستا می‌شود تاکنون آسفالت شده است.

۷۱۵ روستای کردستان راه آسفالته ندارد

وی افزود: دو هزار و ۷۲۶ کیلومتر راه روستایی نیز که شامل ۷۱۵ روستای استان می‌شود هنوز آسفالت نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان تصریح کرد: شاخص برخورداری از راه آسفالته روستایی بالای ۲۰ خانوار در استان، ۷۱ درصد و شاخص برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته ۷۵ درصد بوده که میانگین کشوری ۸۴ درصد است.

حسنی گفت: ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان برای راه‌های روستایی استان مصوب شد و از تعهدات دور اول سفر نیز تاکنون ۶۰ درصد محقق شده است.

شاخص برخورداری روستاهای کردستان از راه آسفالته ۷۵ درصد است

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته ۳۱۳ کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شده که در سال گذشته ۱۸۱ کیلومتر و امسال تاکنون ۱۳۲ کیلومتر بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان با بیان اینکه در بخش راهداری زمستانه ماشین‌آلات ما فرسوده و با عمر بیش از ۳۸ سال هستند، اضافه کرد: طول راه‌های آسفالته استان کردستان پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر بوده که اولویت ما در بحث برف‌روبی زمستانه ۲۲ گردنه برف‌گیر و محورهای اصلی و شریانی است.

آماده‌باش راهداری کردستان برای اجرای طرح زمستانه

حسنی ادامه داد: ۴۹۷ نفر از پرسنل ما در قالب ۳۶ اکیپ با ۳۵۷ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین در عملیات زمستانه امسال مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه ۳۹ هزار تُن ماسه و نمک خریداری و در سطح راهدارخانه‌های استان توزیع شده است، افزود: ۳۶ پایگاه راهداری، ۱۰ راهدارخانه مرکزی، ۲۱ مورد آشیانه ماشین‌آلات و ۲۲ انبار نمک نیز برای عملیات زمستانه راهداری فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان گفت: آمار تردد ساعتی هشت ماهه امسال استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد، تردد روزانه ۲۴ درصد و تردد وسایل نقلیه پنج درصد افزایش داشته است.

کاهش آمار تلفات جاده‌ای در کردستان

حسنی تصریح کرد: امسال آمار تلفات جاده‌ای استان کردستان کمتر بوده است و در حاضر در رتبه دوم کشور در کاهش تلفات جاده‌ای قرار داریم.

وی ادامه داد: محورهای پرتردد استان کردستان نیز به ترتیب در هشت ماهه امسال، سنندج – سه‌راهی موچش، حسین‌آباد – دیواندره، سقز – بوکان و برعکس بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان ادامه داد: در سطح استان کردستان ۳۴ دوربین نظارتی و ۴۵ دوربین ثبت تخلفات، کار پایش و نظارت بر راه‌ها را انجام می‌دهند و در ۲۰ نقطه دیگر نیز تا اوایل سال آینده دوربین‌های پایش و نظارت تصویری جانمایی و نصب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سامانه ۱۴۱ نیز پاسخگوی مردم برای اطلاع از شرایط راه‌ها و تردد در جاده‌ها است که امسال بیش از ۸۱ هزار تماس با این سامانه گرفته شده که هشت هزار و ۵۱۶ مورد آن منجر به پاسخگویی مستقیم و مابقی نیز ثبت و به بخش‌ها و نهادهای مربوطه ارجاع داده شده است.

کد خبر 712890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.