مدارس اصفهان فردا سه‌شنبه ۲۸ آذر غیرحضوری شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان جزئیات نحوه فعالیت مدارس برای فردا (سه‌شنبه) را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اصفهان، منصور شیشه‌فروش اظهار کرد: باتوجه به استمرار سکون هوا، پایداری جو، افزایش غلظت آلاینده‌ها و صدور هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی، کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مطابق با روزهای گذشته تشکیل شد.

وی ادامه داد: طبق مصوبه این کارگروه، فردا سه‌شنبه ۲۸ آذرماه، کلاس‌های مقاطع تحصیلی در نواحی شش‌گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، برخوار، مبارکه، شهر کاشان، شهرستان لنجان و شهرستان آران و بیدگل به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان کرد: کارکنان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی و عروقی، زنان باردار و مادران شاغل دارای فرزند زیر شش سال و مقطع ابتدایی می‌توانند با موافقت مدیر خود از مرخصی استفاده و یا به صورت دورکاری فعالیت کنند.

وی با اشاره به ترکیب اعضای کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، عنوان کرد: این کارگروه مرکب از معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، نمایندگان ادارات کل محیط زیست، هواشناسی، آموزش و پرورش، پلیس راهنمایی و رانندگی، مدیریت بحران و شهرداری اصفهان است، همچنین در این جلسات براساس تشخیص از متخصصان دانشگاهی، نمایندگان دیگر ادارات ازجمله صنعت و معدن، شرکت شهرک‌های صنعتی، ورزش و جوانان، شهرداری‌ها و… نیز دعوت می‌شود.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: تصمیمات نهایی این کارگروه بر مبنای اجماع دیدگاه‌ها و مبتنی بر مؤلفه‌های مختلفی از جمله وضعیت میانگین شاخص آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته و پیش بینی‌های احتمالی در ساعات پیش رو اتخاذ و اعلام می‌شود، ایجاد محدودیت‌های تخصیص گاز برای صنایع بزرگ استان همچنان ادامه دارد تا این صنایع دوره تعمیرات خود را به زمان کنونی اختصاص دهند.

وی ادامه داد: همچنان اقدامات تشدید کننده آلودگی هوا از جمله خاکبرداری، بتن‌ریزی، سوزاندن بقایای گیاهی و… ممنوع است و طرح محدودیت زوج و فرد و برخورد با متخلفان و صاحبان خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی نیز در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار دارد.

کد خبر 712884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 0
    آقای شیشه فروش لطفا استعفا دهید، چرا دانشجوها مجبورهستند دراین هوای وحشتناک سرکلاس حاضرشوند،به خصوص دانشجویانی که مسافت طولانی رادرشهرطی می کنند احتمالا خودتون فرزند دانشجو ندارید؟
  • راضیه IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    1 0
    چرا دانشگاه ها تعطیل نیست با وجود این هوای آلوده ؟؟؟