مقابر مشاهیر مدفون در قبرستان نو قم بهسازی می‌شود

مدیر عامل سازمان نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر گفت: مطالعات شناسایی مشاهیر قبرستان نو برای معرفی بهتر در طرح بهسازی و همچنین ساماندهی مقابر این بخش در حال انجام است.

علیرضا خاکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار داشت: قبرستان نو یکی از پروژه‌هایی است که دارای زیرساخت زیارت و فرهنگی می‌باشد زیرا یکی از آرامستان هایی که مشاهیر مختلفی در آن دفن هستند، قبرستان نو است و پنج هکتار فضای رها شده در مجاورت حرم مطهر دارد و در کنار آن بزرگانی در این مکان دفن هستند که معرفی آنها برای اشخاصی که وارد شهر قم می‌شوند، مفید است.

وی گفت: ۱۴ مورد توسط سازمان بهسازی تملک شد اما با توجه به تعدد پروژه‌هایی که در سازمان تعریف شده و تسهیل گری، ادامه اقدامات به منطقه هفت منتقل شد که از منابع ۴۸ هکتاری در حال انجام است.

مدیر عامل سازمان نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر ابراز کرد: با توجه به قدمت و بایگانی اسناد، شورای شهر مصوبات خوبی در حمایت از کسبه قبرستان نو اعمال و کل مغازه‌ها را سرقفلی حساب کرد و هر چه بدهی قبل از سال ۸۵ داشتند را بخشید.

وی گفت: طراحی قبرستان نو توسط سازمان نوسازی اطراف حرم مطهر در حال انجام است که به موجب آن قراردادی با معاونت شهرسازی منعقد کرده‌ایم و رویکرد اصلی، بهسازی این مجموعه است.

وی عنوان کرد: مطالعات در دو حوزه شناسایی مشاهیر قبرستان نو برای معرفی بهتر در طرح بهسازی و همچنین ساماندهی این بخش در حال انجام است.

خاکی گفت: سراسر منطقه قم نو و آبشار در حال تبدیل شدن به مجموعه اقامتی است و تنها از کوچه آبشار و یا حرم نما امکان دسترسی به حرم مطهر دارند که با این بازگشایی دو کوچه به قبرستان نو بن بست می‌شود.

کد خبر 712877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.