کلاهبرداری ۴ میلیاردی با چک‌های سرقتی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری دو سارق کلاهبردار که با استفاده از چک‌های مسروقه اقدام به کلاهبرداری چهار میلیاردی از شهروندی کرده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ حسین ترکیان اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی شهرستان خمینی‌شهر و اعلام شکایت مبنی بر کلاهبرداری چهار میلیاردی دو فرد ناشناسی از وی، موضوع در دستور کار کارآگاهان این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی دقیق کارآگاهان پلیس مشخص شد متهمان با معرفی خود به عنوان مسئول خرید یک شرکت، به انبار کالاهای مالباخته مراجعه و اقدام به خرید انواع لوازم خانگی به مبلغ چهار میلیارد ریال کرده و به وی چند فقره چک بانکی داده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: شاکی تعدادی از اجناس را برای آنها ارسال می‌کند و پس از چند روز متوجه می‌شود که موارد مندرج بر روی چک‌ها پاک و از وی کلاهبرداری شده است.

وی اظهار داشت: با انجام تحقیقات تخصصی مشخص شد چک‌های ارائه شده به شاکی دارای سابقه سرقت از شهر مشهد است و در شهریور سال جاری از خودروی شهروندی در آن شهرستان سرقت شده و متهمان با خودکار مخصوص اقدام به تحریر آنها می‌کنند و تحویل مالباخته می‌دهند.

سرهنگ ترکیان تصریح کرد: در ادامه و با انجام اقدامات ویژه و با به دست آوردن سرنخ‌هایی از محل اختفای متهمان، در نهایت هر دو سارق کلاهبردار در یک عملیات ضربتی و هماهنگ در یکی از شهرستان‌های همجوار دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات تکمیلی صورت گرفته به بزه ارتکابی اعتراف کردند، خاطرنشان کرد: هر دو نفر پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 712869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.