گرفتاری در دام کلاهبرداران، نتیجه اعتماد به افراد ناشناس

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: کاربران شبکه‌های اجتماعی به هیچ عنوان به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنند چراکه اعتماد بی‌جا در این فضا به هر فردی، می‌تواند افراد را در دام کلاهبرداران سایبری گرفتار کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: بین استفاده کنندگان از فضای مجازی افرادی هستند که به دلیل نداشتن آشنایی با نحوه استفاده از برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و با اعتماد به افراد ناشناس و نداشتن سواد سایبری لازم، در دام مجرمان سایبری گرفتار می‌شوند.

وی افزود: بیشتر بزه‌دیدگان با اعتماد کردن به افراد غریبه در فضایی که هویت آنها نامشخص است و مورد اطمینان نیستند، اقدام به ارسال اطلاعات خصوصی و شخصی خود یا خانواده خود برای این افراد می‌کنند و بدین ترتیب احتمال سوءاستفاده از اطلاعات ارسالی توسط مجرمان سایبری را افزایش می‌دهند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه اعتماد به افراد غریبه و ناشناس و قرار دادن اطلاعات شخصی در اختیار آنها پایان خوشی نخواهد داشت، تصریح کرد: برخی از کاربران پس از ارسال اطلاعات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی با تهدید به انتشار آن توسط مجرمان و به دنبال آن با اخاذی‌های مالی فرد شیاد روبه‌رو می‌شوند که تمام این مشکلات تنها با اعتماد بی‌مورد به افراد در فضای مجازی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند با شماره تماس بگیرند ۰۹۶۳۸۰ یا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

کد خبر 712868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.