اصفهان ۳ درجه سردتر می‌شود / آلودگی هوا ماندگار است

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: افزایش ابر، گاهی وزش ملایم باد طی امروز و فردا در بیشتر مناطق مورد انتظار است، اما در نواحی مرکزی با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، ماندگاری آلایندگی‌ها و کاهش دید و کیفیت هوا کماکان وجود دارد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جو پایداری تا پایان هفته جاری بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس شرایط افزایش ابر، گاهی وزش ملایم باد طی امروز و فردا در بیشتر مناطق مورد انتظار است، در نواحی مرکزی با توجه به بالا بودن غلظت آلاینده‌های جوی مطابق گزارش ایستگاه‌های سنجش آلودگی وضعیت ماندگاری آنها کماکان وجود خواهد داشت که سبب کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی درباره آغاز شرایط پایداری جو از روز شنبه تا اواسط وقت امروز همراه با غبارآلودگی، افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در نیمه اول روز تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس، تصریح کرد: این شرایط طی مدت یادشده در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی تداوم دارد.

وی بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و شرایط انباشت آلاینده‌های جوی را از مخاطرات سامانه مذکور در استان دانست و گفت: ممنوعیت تردد غیرضروری در سطح شهرها و پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز به ویژه افراد آسیب‌پذیر، مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی توصیه می‌شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان دو تا سه درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۵ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲- درجه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای ۷- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 712861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.