اعضای باند قمار و شرط‌بندی در رشت دستگیر شدند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: اعضای باند شش نفره قمار و شرط‌بندی فعال در فضای مجازی با گردش مالی بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال در شهرستان رشت دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل پایگاه خبری پلیس، سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر با بیان اینکه کسب درآمد از راه قمار و تحصیل مال نامشروع به عنوان یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی، جرم محسوب می‌شود، اظهار کرد: بررسی پرونده‌های مرتبط با قمار نشان می‌دهد بسیاری از اینگونه جرایم در ابتدا با یک بازی و کنجکاوی از سوی جوانان آغاز می‌شود که این مسئله دقت و نظارت بیشتر خانواده‌ها را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات فنی انجام شده طی چند روز گذشته، چهار مرد و دو زن که در زمینه قمار و شرط‌بندی در فضای مجازی فعالیت داشتند در شهرستان رشت شناسایی و دستگیر شدند، افزود: متهمان نسبت به اجاره کارت بانکی شهروندان برای فعالیت و راه‌اندازی صفحات قمار و فیشینگ اقدام می‌کردند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان از انجام تحقیقات و شناسایی ۳۱ نفر که در ازای دریافت مبالغی، کارت‌های بانکی خود را در اختیار این افراد قرار داده بودند، خبر داد و اضافه کرد: گردش مالی این افراد بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال بوده است.

نقی‌مهر با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند، تصریح کرد: هرگونه عواقب سوء‌استفاده از کارت‌های بانکی متوجه صاحب اصلی آن خواهد بود، لذا شهروندان به هیچ عنوان حساب و کارت‌های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند، چرا که افراد سودجو و کلاهبردار می‌توانند از آن‌ها برای اقدامات خلاف قانون از جمله قمار و شرط‌بندی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: فعالیت در سایت‌های قمار و شرط‌بندی تحت عناوین مختلف پیش‌بینی و غیره پایانی جز پشیمانی و از دست دادن سرمایه ندارد؛ بنابراین کاربران فضای مجازی به خصوص قشر نوجوان و جوان به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنند.

کد خبر 712850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.