احداث پمپاژخانه منطقه بختیاردشت برای توسعه فضای سبز و کاهش آلودگی هوا

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: احداث پمپاژخانه برای آبیاری اکوپارک ۵۳ هکتاری منطقه بختیاردشت در راستای کاهش آلودگی هوا و افزایش سرانه فضای سبز این منطقه انجام شد.

محمدرضا طبیبی در‬ گفت‌وگو‬ با خبرنگار‬ ایمنا با اشاره به پروژه‌های آب‌رسانی منطقه دو شهرداری اصفهان و‬ با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از بحران‌های مهم پیش‌روی کلان شهرها است، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم شهرداری‌ها باید افزایش سرانه فضای سبز باشد که در این راستا افزایش و ایجاد فضای سبز مورد توجه ویژه قرار گرفته است؛ البته در کنار کاشت و ایجاد فضای سبز، نگهداری از‬ آن نیز‬ بسیار مهم است که باید مورد توجه باشد.

وی افزود: با افزایش روند شهرنشینی و توسعه صنعتی و به‌تبع آن استفاده حداکثری از منابع، آن هم در شهرهای بزرگ، شدت بیشتری یافته است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: درختان با جذب ذرات جامد معلق در هوا و گازهای مخرب همچون یک فیلتر بیولوژیک عمل‬ و هوای تنفسی افراد را پاک می‌کنند، همچنین با اصلاح درجه حرارت هوا و ایجاد یا تغییر جریان باد روی انتشار آلاینده‌ها تأثیر می‌گذارد‬ و محیط پاکی را برای زندگی و حیات سایر موجودات فراهم می‌‏کنند.

طبیبی معتقد است: کاشت درختان و گیاهان یک راهکار مؤثر برای کاهش آلودگی هوا در محیط‌های شهری است که با جذب آلاینده‌ها سبب پاک‌شدن هوا می‌شوند.

وی اضافه کرد: حدود پنج سال گذشته طرح احداث جنگل ۵۳ هکتاری محله بختیاردشت مطرح و درختان زیادی در این منطقه کاشته شد تا در محور شمالی اصفهان یک پارک کوهستانی شبیه کوه صفه اصفهان احداث شود، این در حالی است که شهرک پرتو با قرار گرفتن در مجاورت پالایشگاه اصفهان دارای آلایندگی زیادی است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: طی چند سال گذشته این پارک با تانکر آبیاری می‌شد که مشکلات زیادی را به همراه داشت؛ تا اینکه سال جاری احداث پمپاژ خانه‌ای برای این محل تدارک دیده شود و اکنون پمپاژ خانه اکو پارک کوهستانی شهرک پرتو بختیاردشت با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال احداث شد.

طبیبی افزود: در حال حاضر ادوات لازم برای این مجموعه پمپاژ خانه خریداری شده است که امیدواریم با آبیاری پارک ۵۳ هکتاری شاهد توسعه و آبادانی آن برای کاهش آلودگی هوای آن محل باشیم.

کد خبر 712833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.