فعالسازی ۱۶۵۰ جایگاه سوخت به صورت دستی

وزیر نفت علت بروز اختلال در سامانه هوشمند سوخت را حمله سایبری اعلام کرد و گفت: دشمنان خواستند با این توطئه مردم را دچار زحمت کنند، اما بلافاصله با قطع سامانه، فعال‌شدن دستی جایگاه‌های عرضه سوخت آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در پی ایجاد اختلال در برخی از جایگاه‌های سوخت کشور، جواد اوجی وزیر نفت پس از بازدید میدانی از جایگاه‌های سوخت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به صورت پراکنده در سراسر کشور، همکاران ما در شرکت پالایش و پخش فرآورده‌ها نفتی به ما اطلاع دادند که برخی از جایگاه‌ها در سراسر کشور دچار حمله سایبری شده و عملیات سوخت‌گیری متوقف شده است.

وی افزود: به محض اینکه این اتفاق رقم خورد، به سرعت ستاد بحران در شرکت ملی پخش و پالایش فراورده‌های نفتی شکل گرفت بنده نیز در آنجا حضور یافته و دستور صادر شده همه همکاران در وزارت نفت به ویژه شرکت پالایش و بخش برای رفع این اختلال بسیج شوند.

وزیر نفت گفت: با توجه به تجربه مشابه سال ۱۴۰۰، به سرعت سوخت رسانی به صورت دستی فعال شد تا وقفه‌ای در عملیات سوخت‌گیری صورت نگیرد، خوشبختانه تا این لحظه ۱۶۵۰ جایگاه سوخت در سراسر کشور فعال شده است.

اوجی گفت: سوخت‌گیری اکنون بدون کارت سوخت و به صورت آفلاین انجام می‌شود، از مردم که صبوری کردند تشکر می‌کنم، ظرف دو تا سه ساعت آتی همه جایگاه‌های کشور به صورت دستی فعال می‌شود، هم‌وطنانی که به جایگاه‌ها مراجعه می‌کنند با سهمیه آزاد می‌توانند سوخت‌گیری را انجام دهند.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت بنزین شایعه‌ای بیش نیست، موجودی ذخایر بنزین ما خوب است و روال عادی تأمین سوخت در حال انجام است، سهمیه کارت سوخت مردم هم محفوظ خواهد ماند.

وزیر نفت تاکید کرد: تا دو ساعت آتی همه جایگاه‌ها در کشور به صورت دستی فعال خواهد شد، رژیم صهیونیستی که در سایر جبهه‌ها ضربه خورده است، قصد داشت از این طریق مردم را دچار چالش کند، اما خادمان این مردم در حوزه وزارت نفت این اجازه را نخواهند داد و این توطئه به زودی خنثی می‌شود.

اوجی اضافه کرد: همکاران ما بر سامانه سوخت کار می‌کنند و ابعاد فنی این موضوع در حال بررسی است، از این رو جایگاه‌ها به صورت دستی فعال شد تا چالشی برای مردم ایجاد نشود، در ادامه سامانه کارت سوخت نیز فعال خواهد شد.

کد خبر 712826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.