امکانات برای حضور گردشگران خارجی در خراسان شمالی فراهم شود

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی گفت: دستگاه‌های استان امکانات و زیرساخت‌های لازم برای برقراری امنیت روانی، فکری و رفاهی گردشگران خارجی را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم آذر_ در کمیسیون نظارت بر امنیت گردشگران خارجی خراسان شمالی اظهار کرد: هر توریست یا گردشگر، یک سفیر برای تبادل فرهنگی محسوب می‌شود که این گردشگران نقش مؤثری در بیان حقیقت بین جمعیت‌ها و دولت‌ها و ارائه درست فرهنگ و سنت و باورهای ایران دارند.

وی با تاکید بر تلاش دستگاه‌های اجرایی در مسیر فراهم ساختن زیرساخت‌ها، امکانات و بهره‌مندی توریست‌ها از ظرفیت‌ها افزود: فراهم کردن امنیت روانی، اجتماعی، غذایی، اسکان و تردد توریست ضروری است تا آن‌ها در فضایی امن و مناسب اقامت داشته باشند.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سند گردشگری سند پذیرفته شده در جوامع بین‌المللی است، بنابراین بین رشد گردشگر و رشد اقتصادی رابطه مستقیمی وجود دارد و کشور ایران نیز به دنبال برقراری تعامل صددرصدی با کشورهای همجوار و توسعه صنعت گردشگری است.

ناهیدی اضافه کرد: به گردشگران خارجی باید اطلاع‌رسانی شود که به اماکن غیرمجاز وارد نشوند و بدون مجوز در منازل شخصی بیتوته نکنند.

در این نشست، مباحثی همچون ضرورت بیمه کردن گردشگران خارجی از سوی دفاتر خدمات مسافرتی، جلوگیری از برگزاری تور بدون مجوز، ضرورت ثبت ورود و خروج گردشگران خارجی، ضرورت تأمین استانداردهای خدمات برای گردشگران خارجی و اسکان در مراکز اقامتی دارای پروانه بهره‌برداری مطرح شد.

کد خبر 712824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.