شادترین شهر برفی جهان کجاست؟ + عکس

سرزمین عجایب زمستانی لاپلند در فنلاند از محبوب‌ترین مناطق گردشگری به‌ویژه در فصل زمستان و در طول تعطیلات کریسمس است. لاپلند برای ۲۰۰ روز در سال شاهد بارش برف است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، لاپلند منطقه‌ای از شمال اروپا است که عمدتاً در دایره قطب شمال قرار دارد و از فنلاند، سوئد و شبه‌جزیره کولای روسیه عبور می‌کند. این منطقه مکان مناسبی برای یک ماجراجویی خانوادگی زمستانی در برف است. در این منطقه حتی بازدیدکنندگان ممکن است از دیدن شفق شمالی به وجد بیایند.

شادترین شهر برفی جهان کجاست؟ + عکس

سردترین هوا در شادترین منطقه

هوا در لاپلند بسیار سرد و معمولاً بین صفر تا ۲۰- درجه سانتی‌گراد است و حتی می‌تواند تا ۴۰- درجه نیز سرد شود. سفر به این شهر نیازمند گرم‌ترین لباس‌های زمستانی ممکن از جمله چکمه‌های برفی، لباس‌ها و جوراب‌های پشمی و جامپر است، با این وجود به پیروی از سبک زندگی فنلاند، ساکنان این شهر نیز از شادترین مردم جهان هستند.

شادترین شهر برفی جهان کجاست؟ + عکس

فنلاندی‌ها مردمان بسیار شادی هستند که دلیل آن را مفهومی به نام سیسو می‌نامند، یعنی انعطاف‌پذیری، رضایت از زندگی، طرز فکر مثبت و احساس امنیت بالا به‌اندازه‌ای که کودکان می‌توانند کاملاً آزادانه و بدون هیچ مشکلی در محله‌های تمیز، آرام، دلپذیر و مملو از فضای سبز آن قدم بزنند.

شادترین شهر برفی جهان کجاست؟ + عکس

لاپلند، سرزمین عجایب زمستانی

گزارش شادی جهانی سازمان ملل، لاپلند واقع در شمال فنلاند را برای ششمین سال متوالی به‌عنوان شادترین منطقه روی زمین رتبه‌بندی کرد. این سرزمین عجایب زمستانی ۲۰۰ روز از سال را شاهد بارش برف است و در ماه دسامبر تنها سه ساعت از روشنایی روز بهره می‌برد؛ این زمان کوتاه بهترین زمان برای برای اسکی، یخ‌نوردی و سورتمه‌سورای محسوب می‌شود.

شادترین شهر برفی جهان کجاست؟ + عکس

این منطقه چشم‌نواز در ژوئن ۲۴ ساعت شبانه‌روز نور خورشید دارد و می‌توان در این زمان از اسب‌سواری، زیپ‌لاین، قایق‌رانی، تماشای خرس‌ها و گوزن‌های شمالی یا پیاده‌روی در زمین‌های ناهموار پارک ملی لذت برد.

شادترین شهر برفی جهان کجاست؟ + عکس

بهترین زمان برای سفر به لاپلند

سفر به لاپلند به‌ویژه در طول کریسمس در لیست آرزوهای هر کودک اروپایی قرار دارد. بهترین زمان برای سفر به این منطقه در فصل زمستان است، به‌ویژه در تعطیلات بین نوامبر و مارس که برف بیشترین حجم ممکن را دارد. در این زمان خانواده‌ها می‌توانند با اقامت در دهکده تعطیلات بابانوئل در رووانیمی فنلاند و اقامت در کلبه‌های ۳۰۰ پوندی به تفریح بپردازند، هر روز با بابانوئل ملاقات کنند و عکس بگیرند.

شادترین شهر برفی جهان کجاست؟ + عکس

این دهکده دارای رستوران‌ها و کافه‌ها متعددی است و بزرگ‌ترین پیست اسکی فنلاند را دارد. کودکان در این شهر می‌توانند در طول مسیر از کارخانه اسباب‌بازی بازدید، در ساخت اسباب‌بازی‌ها کمک و در کلاس‌های تزئین شیرینی زنجبیلی شرکت کنند، همچنین سوار بر سورتمه‌هایی که توسط سگ‌های هاسکی یا گوزن‌های شمالی کشیده می‌شود از شیرینی‌فروشی‌ها بازدید کنند یا از تفریح در پیست اسکی روی یخ لذت ببرد.

شادترین شهر برفی جهان کجاست؟ + عکس

کد خبر 712820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.