افزایش ۶ درصدی تردد جاده‌ای در کشور

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: به ازای هر دو هموطن یک وسیله نقلیه در کشور داریم که حدود ۴۷ درصد در سن فرسودگی قرار دارند.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار کمال هادیان‌فر در مراسم افتتاحیه «هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته»، اظهار کرد: پلیس راهور در ۲۹۷ هزار کیلومتر طول راه و ۱۴۴۰ شهر انجام وظیفه می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت ترافیک، توضیح داد: ما در سال گذشته فقط ۳۵ میلیارد تردد در شهرها و بیش از ۷ میلیارد تردد در جاده‌ها داشتیم و هر ساله در این زمینه نسبت به سال قبل افزایش داریم. امسال تقریباً ۶ درصد در جاده‌ها افزایش تردد داشتیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با تاکید بر اهمیت بحث پیش گیری و کاهش تصادفات، ادامه داد: موضوع تفاهم نامه امروز نیز بحث کاهش جان باختگان است که در برنامه ششم و هفتم نیز برای آن تکلیف دیده شده است. در برنامه هفتم دیده شده تا ۵۰ درصد در طول برنامه هفتم کاهش جان باختگان تصادفات محقق شود.

وی گفت: تمام دستگاه‌ها مکلف هستند که این امر را محقق کنند و طبق قانون ۳۲ دستگاه در حوزه پیشگیری و کاهش تصادفات نقش و هشت دستگاه نقش مستقیم دارند، اما بعضی دستگاه‌ها از این مسئولیت غافل هستند.

هادیان فر تصریح کرد: با بیش از ۸۵ میلیون جمعیت کشور بیش از ۵۲ میلیون نفر دارنده گواهینامه مختلف در کشور داریم، بیش از ۳۹ میلیون و درواقع نزدیک به ۴۰ میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم که مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین به ازای هر دو هموطن یک وسیله نقلیه در کشور داریم و شاید ۴۷ درصد اینها در سن فرسودگی هستند و باید در فرایند اسقاط قرار گیرند.

کد خبر 712805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.