افزایش آمار تصادفات گلستان در سال جاری

رئیس پلیس‌ راه فرماندهی انتظامی گلستان گفت: آمار تصادفات در محورهای گلستان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سرهنگ محمود شهرکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گلستان، اظهار کرد: طرح رزمایش زمستانی پلیس‌راه انتظامی گلستان به‌صورت نمادین با حضور دستگاه‌های دخیل در تصادف و ترافیک اجرا شد.

وی با اشاره به بارش برف و بارندگی در محورهای کوهستانی و جنگلی استان، افزود: محور درازنو حدفاصل شهرستان کردکوی، جاده گرگان به سمنان که از محور جنگلی توسکستان می‌گذرد تنها تردد با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی گلستان محور اولنک به شاهرود را مسیری ناایمن دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل نبود ایمنی در روزهای برفی و بارانی، این محور در حال حاضر مسدود است و به رانندگان توصیه می‌شود که از این مسیر به‌هیچ‌عنوان تردد نکنند.

شهرکی با اشاره به محور خوش‌ییلاق به شاهرود به‌عنوان بهترین و امن‌ترین مسیر برای رسیدن به استان سمنان، اضافه کرد: در حال حاضر محورهای استان به دلیل بارندگی لغزنده است و رانندگان باید سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه پلیس در تمام محورهای استانی حضور دارد، اضافه کرد: ۸۷ تیم ثابت داریم و ۱۰ پاسگاه پلیس راه در جاده‌های استان برای پوشش ترافیکی مشغول خدمات‌دهی هستند.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی گلستان تصریح کرد: تمام محورهای استان از گلوگاه تا جنگل گلستان مطلوب و ایمن است، اما در مسیرهای شمالی استان مانند گنبد به آق‌قلا، آق‌قلا به بندر ترکمن، گمیشان به بندر ترکمن و کلاله به مراوه‌تپه سیرهایی پرتردد با آمار بالای تصادفات است؛ بنابراین می‌طلبد که برخی از این محورها چهاربانده یا لاین رفت‌وبرگشت جداسازی شود.

شهرکی از افزایش آمار تصادفات در محورهای استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: ۲۹۳ نفر در چند ماه اخیر در محورهای استان براثر تصادفات جان باختند که این رقم سال گذشته ۲۵۳ نفر بود و نشان می‌دهد که تعداد کشته‌شدگان ۴۰ نفر افزایش داشته است.

وی معاینه فنی را برای تمام خودروها الزامی دانست و گفت: کامیون و سایر وسایل نقلیه باربری و ناوگان مسافربری تا یک سال پس از تولید نیاز به معاینه فنی ندارند و پس از آن هر شش ماه تا ۱۰ سال باید معاینه فنی گرفته شود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان با بیان اینکه معاینه فنی در ورودی و خروجی پایانه‌های مسافربری توسط مدیر فنی چک می‌شود، افزود: پس از گذشت ۱۰ سال از زمان تولید، خودروهای باربری و مسافربری باید هر سه ماه معاینه فنی بگیرند.

کد خبر 712797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.