عزم جزم شهرداری یاسوج برای زیباسازی شهر

شهردار یاسوج از اجرای پروژه روشنایی و نورپردازی در معابر، میادین و پارک‌های این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که نام پایتخت طبیعت ایران را یدک می‌کشد، در بسیاری از زیرساخت‌های شهری دچار ضعف است.

نبود درآمد پایدار و عدم همکاری ادارت و سازمان‌ها در شهر یاسوج با شهرداری به‌عنوان متولی مدیریت شهری باعث شده که حجم مشکلات و معضلات در این شهر روز به روز بیشتر نمایان شود.

عدم زیرساخت‌های لازم زیست شهری برای شهروندان یاسوجی نظیر پارکینگ‌ها، سرویس حمل و نقل عمومی فعال، نبود ایستگاه‌های درون شهری استاندارد، چشمه‌های سرویس بهداشتی، مبلمان ضعیف، المان‌های ناهماهنگ با فرهنگ بومی و ملی، فضای سبز رها شده و ده‌ها مشکل دیگر از معضلات شهر یاسوج است که در گذر زمان به دلیل عدم مدیریت صحیح به یک انباشت نگران‌کننده تبدیل شده‌است.

بر شهروندان یاسوجی پوشیده نیست که سیاست‌زدگی در پارلمان شورای شهر یاسوج در ادوار گذشته باعث شد تا در بسیاری از موارد این شهر نه تنها طعم خوش توسعه را نچشد بلکه این معضل باعث شد که چهره پایتخت طبیعت ایران خسته‌کننده‌تر از قبل شود.

زیباسازی شهرها گاه بیش از آنکه نیازمند هزینه‌های گزاف باشد، به خلاقیت و نوآوری نیاز دارد، اگر شب‌ها در خیابان‌های شهر یاسوج چرخی بزنیم در برخی از معابر با تاریکی و یا نوردهی ضعیف مواجه می‌شویم.

گشت و گذار شبانه در شهرها یکی از تفریحات دوست‌داشتنی مردم به شمار می‌رود، حال شهرداری شهر یاسوج عزم خود را برای ایجاد تحول در شهر جزم کرده و پروژه روشنایی معابر مهم شهر یاسوج را در کنار پروژه‌های مهمی نظیر ساماندهی بلوارها و میادین و نهضت آسفالت در دستور کار قرار داده است.

کیوان آشنا شهردار شهر یاسوج اظهار کرد: در راستای ایجاد پروژه‌های روشنایی و نورپردازی در شهر یاسوج جلساتی با برخی از بزرگترین و معتبرترین شرکت‌های نورهای دفنی در ایران برگزار شد.

وی افزود: قرار است با تکمیل مطالعات پروژه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در شهر یاسوج اجرا گردد.

آشنا گفت: در فاز اول پروژه، بلوار امام خمینی و میدان معلم اجرا و در فازهای بعدی میادین و ورودی‌های اصلی شهر و در فاز آخر پارک‌های شهری و محله‌ای و آبشار یاسوج اجرا و بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به مزایای این پروژه تصریح کرد: بهبود مناظر طبیعی در شب، تعریف مسیر خیابان‌ها و بلوارها، تقویت زیست شبانه، هویت بخشی منابع طبیعی شهری به صورت هدفمند، توجه به تغییر فصول سال و با شاخص کردن بافت طبیعی گیاهان و توجه به نورپردازی متناسب با اعیاد مذهبی و مناسبت‌های مختلف فرهنگی، تاریخی کشورمان از مهمترین مزایای این پروژه است.

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: بهسازی پیاده رو و روفوژ وسط بلوار امام خمینی (ره) و همچنین اجرای مبلمان شهری و زیباسازی این بلوار از دیگر اقدامات شهرداری در حوزه زیباسازی خواهد بود.

کد خبر 712766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.