۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
روز ملی قطر + تاریخچه

روز ملی قطر هر سال در ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) برای بیدار کردن دوباره روح میهن‌پرستی در بین مردم محلی قطر جشن گرفته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، قطر کشوری ثروتمند و مکانی شناخته‌شده برای فعالیت‌های تجاری در دنیای امروز است. روز ملی قطر فرصتی محسوب می‌شود که مردم تولد دوباره کشورشان را جشن بگیرند و تاریخ و یاد کسانی را بزرگ بدارند که سخت تلاش کرده‌اند تا کشورشان به قطر امروزی تبدیل شود.

تاریخ روز ملی قطر ۲۰۲۳

۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) روز ملی قطر در ۲۰۲۳ است که به آن روز مؤسس نیز می‌گویند. این مناسبت ملی برای مردم قطر اهمیت بالایی دارد و یادآوری بر وحدت و ارزش‌های اصلی آن‌ها یعنی وفاداری، همبستگی و غرور است.

روز ملی قطر + تاریخچه

تاریخچه روز ملی قطر

روز ملی قطر در بیست‌ویکم ژوئن ۲۰۰۷ به‌منظور بزرگداشت اتحاد کشور در ۱۸۷۸ به‌دست جاسم بن محمد آل ثانی تعیین شد که سطح بالایی از خودمختاری را برای قبایل این شبه‌جزیره ایجاد و دست استعمارگرانی هم‌چون انگلستان را از خاک خود کوتاه کرد. چشم‌انداز و تعهد تزلزل‌ناپذیر او وحدت، پایه و اساس کشور مدرن قطر را بنا نهاد.

روز ملی قطر در ابتدا سوم سپتامبر مصادف با تاریخ استقلال آن در ۱۹۷۱ جشن گرفته می‌شد، اما بعدها با هجدهم دسامبر جایگزین شد.

روز ملی قطر + تاریخچه

گرامی‌داشت اتحاد مستلزم نبردهای زیادی برای بقا و استقلال است و قطر در این زمینه تلاش‌های بسیاری داشته است. این کشور در ۱۹۱۶ تحت‌الحمایه بریتانیا قرار گرفت و تنها پس از جدایی سیاسی بریتانیا از خلیج فارس توانست مستقل شود. این استقلال به‌طور رسمی در ۱۹۶۸ اعلام شد.

روز ملی قطر + تاریخچه

برگزاری روز ملی قطر در ۲۰۲۳

روز ملی قطر در ۲۰۲۳ با جشن‌ها و مراسم چشمگیری همراه است. منظره شهر به رنگ قرمز و سفید پرچم قطر آراسته می‌شود که نمادی از قدرت، صلح و انعطاف است. رژه‌های بزرگ در دوحه به راه می‌افتند و نمادهای غنی فرهنگ قطر را به نمایش می‌گذارند.

آسمان در این روز با نمایش‌های آتش‌بازی نفس‌گیر روشن می‌شود. همچنین نمایش‌های لیزر خیره‌کننده داستان‌های تاریخ و نوآوری شهر را به نمایش می‌گذارند.

روز ملی قطر + تاریخچه

مراکز فرهنگی و موزه‌ها در این روز میزبان رویدادهایی هستند که سنت‌های باستانی را جشن می‌گیرند و نمادهای منحصربه‌فرد آداب و رسوم، غذاهای قطری و اشکال هنری را به نمایش می‌گذارند. روز ملی قطر امسال مصادف با دوره تحول عظیم قطر است، چراکه این کشور به‌طور پیوسته مسیر خود را به‌عنوان یک رهبر جهانی در پایداری، انرژی‌های تجدیدپذیر و فناوری نوآورانه پیش می‌برد.

روز ملی قطر + تاریخچه

کد خبر 712741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.