صدور سند مالکیت حدنگاری برای ۵۵ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با اشاره به تثبیت حدود ۱۰۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بر اساس طرح کاداستر، گفت: تاکنون برای بیش از ۵۵ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سند مالکیت حدنگاری صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا بزرگمهر با اشاره به صدور ثبت و صدور اسناد اراضی کشاورزی استان بوشهر خارج از نوبت، اظهار کرد: تا پایان سال جاری، ثبت اراضی کشاورزی و صدور سند برای این اراضی خارج از نوبت معمول و به‌صورت ویژه در دستور کار اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر قرار دارد.

وی نقش صدور سند در جلوگیری از اختلافات ملکی را مهم دانست و افزود: با توجه به افزایش روزافزون قیمت زمین و لزوم پیشگیری از اختلافات ملکی، شایسته است کشاورزان استان با مراجعه به ادارات ثبت اسناد و املاک در شهرستان‌های محل سکونت نسبت به ثبت اراضی کشاورزی خود برای صدور اسناد ملکی اقدام کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر از تشکیل قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی برای ثبت اراضی کشاورزی و صدور سند خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پایان آبان امسال حدود ۱۰۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر تثبیت شده و در این راستا سند مالکیت ۵۵ درصد از اراضی زراعی استان بوشهر صادر و تحویل کشاورزان شده است.

بزرگمهر با اشاره به جانمایی ۱۰۰ درصد اراضی منابع طبیعی استان بوشهر تاکید کرد: در این حوزه بیش یک میلیون و ۷۱۲ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی استان بوشهر جانمایی شده و از این میزان یک میلیون و ۶۶۹ هزار هکتار آن تثبیت شده است.

وی اضافه کرد: برای یک میلیون و ۶۶۱ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی استان بوشهر یک‌هزار و ۵۴۸ سند مالکیت صادر شده است، تاکنون برای بیش از ۹۹.۵ درصد اراضی منابع طبیعی استان بوشهر سند مالکیت بر اساس نقشه کاداستر صادر شده است.

کد خبر 712730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.