خرید ۹۹ دستگاه اتوبوس برای شهر اراک

رئیس سازمان مدیریت حمل‌‍ونقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: از ۹۹ دستگاه خریداری شده ۴۸ دستگاه هنوز تحویل نشده است و در انتظار تحویل آن‌ها هستیم، اما با تزریق ۵۱ دستگاه اتوبوس جدید ناوگان نوسازی شد و خودروهای فرسوده که امکان اخذ معاینه نداشتند نیز از ناوگان خارج شدند.

محمدحسین ساده‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: توسعه ناوگان حمل‌ونقل سه ضلع اصلی دارد که همواره تکمیل آن در دستور کار سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک قرار گرفته است.

وی نوسازی ناوگان، هوشمندسازی و ویژه‌سازی معبر را سه ضلع مثلث توسعه ناوگان حمل‌ونقل دانست و افزود: در بخش نوسازی ناوگان، طی دو سال اخیر ۹۹ دستگاه اتوبوس برای شهر اراک خریداری شده است که ۳۰ دستگاه از محل اعتبارات شهرداری بوده و باقی‌مانده آن از محل ۷۰ درصد اعتبارات دولتی و ۳۰ درصد اعتبارات شهرداری اراک تأمین شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک تصریح کرد: از ۹۹ دستگاه خریداری شده ۴۸ دستگاه هنوز تحویل نشده است و در انتظار تحویل آن‌ها هستیم، اما با تزریق ۵۱ دستگاه اتوبوس جدید ناوگان نوسازی شد و خودروهای فرسوده که امکان اخذ معاینه نداشتند نیز از ناوگان خارج شدند.

ساده‌وند با بیان اینکه اگر ۴۸ دستگاه تحویل داده شود در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل اراک حداقل‌های لازم را کسب خواهیم کرد، تاکید کرد: اراک نیازمند ۲۵۰ دستگاه اتوبوس است، در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه در این شهر فعال است و با کمبود شدید اتوبوس در ناوگان حمل‌ونقل عمومی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: اگر ۴۸ دستگاه اتوبوس باقی‌مانده تحویل شود، به تناوب در خطوط اولویت‌دار وارد می‌شود، بعضی از نقاط شهر که هیچ‌گونه پوشش خدمات اتوبوسی ندارد، در اولویت قرار دارد و هم‌اینک در حال پیگیری هستیم تا حداقل تا پایان سال این اتوبوس‌ها به ناوگان تحویل داده شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک با اشاره به اینکه هوشمندسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اراک به ایستگاه آخر رسیده و در حال بهره‌برداری است، تاکید کرد: ناوگان به لحاظ پرداخت وجه و مدیریت موقعیت مکانی کاملاً هوشمند بوده و اتفاق مثبتی در راستای توسعه حمل‌ونقل اراک بوده است.

ساده‌وند گفت: بر اساس مصوبات شورای ترافیک استان، بعضی معابر باید به خطوط ویژه اتوبوس تبدیل شود و لازم است به واسطه جداکننده‌های فیزیکی خطوط ویژه اتوبوس از خطوط تردد، مسیر سایر خودروها جدا شود تا اتوبوس‌ها در ترافیک نمانند و سرعت تردد آن‌ها افزایش پیدا کند که در این راستا اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: به‌تازگی نیز خط ویژه اتوبوس، حدفاصل خیابان دکتر حسابی تا ابتدای خیابان محسنی در راستای پروژه پیاده‌راه‌سازی مرکز شهر و ویژه‌سازی معابر به انجام رسید.

کد خبر 712704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ح IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    سلام به جهت تردد راحتر و سریعتر عزیزان اتوبوسرانی در اراک خیابان‌ها شهر نیاز به تعریض اتصال بهم در تزدیکترین حالت و توسعه خیابان‌ها و نزدیکتر شدن مسیرها هست و افزایش نور و کند رو و در محل توقف در مبدادحتی مقصد ساخت ترمینال‌های مسقف با همه امکانات لازم ضروری هست آزاد سازیرانکات اداری و خرید املاک و ساخت و احداث ترمینال مسقف لازم و ضروری هست و اراک از حالت عبوری خارج کمربند نمک کوه استاندار از اونجا برن خوبه و ایستگاه‌ها شیکتر و شهرک کوثر و جاهای دیگه اتوبوس بیشتر بره رودخانه پوشیده و ازش استفاده بهینه بشه مثل کانال انتهای خیابان رضایی در جنوب تهران خیابان پارک و قطار بزیر زمین بره درمحدوده شهر وردستا و ایستگاه اول یا آخر شهر وازش استفاده شه درختکاری زیاد انجام شه کم آب جادها توسعه ومکانها بهم تزدیکتر شن
  • منصورجانباز کارشناس ارشد طراحی شهری IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    ضمن تشکر از شما در این راه هرچقدر حمل نقل عمومی بیشتر و دسترسی آسان‌تر شود به‌راحتی مشکل آلودگی حل خواهد شد .ترافیک امروز شهر های ما به خاطر عدم مدیریت حمل نقل عمومی است مدیریت در ایران به زمان اهمیت نمی دهند . لطفا با قدرت بیشتر نسبت به تکمیل و زمان بندی حرکت ها ا دامه دهید