گروه‌های جهادی ایثارگری در بنیاد شهید ساماندهی می‌شوند

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: ساماندهی گروه‌های جهادی ایثارگری که در نقاط مختلف کشور مشغول به ارائه خدمات به مردم باشند و در همه صحنه‌ها حضور فعال دارند، در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمود پاکدل اظهار کرد: ایثارگری در مفهوم کلی یعنی ترجیح دیگران بر خود و شهدا، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران ما نشان دادند در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در دفاع از حرم اهل بیت علیهم‌السلام، حاضرند از خون و سلامتی خود بگذرند تا مردم در آسایش و امنیت زندگی کنند.

وی یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم را مردمی‌سازی فعالیت‌های دستگاه‌ها دانست و افزود: بنا بر این سیاست بنیاد شهید و ایثارگران یک معاونت با عنوان مددکاری و مشارکت مردمی را تشکیل داده است و زیرمجموعه آن اداره کل تشکل‌ها با مشارکت مردمی است که هم‌اکنون در حال ساماندهی و جمع‌آوری آمار از گروه‌های جهادی است.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: در روزهای گذشته در استان هرمزگان و شهر بندرعباس گروه‌های جهادی پزشکی با تخصص‌های مختلف حضور یافته‌اند و خدماتی که در اختیار دارند را به مردم هرمزگان و شهر بندرعباس ارائه می‌دهند و این حرکت ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، از گروه‌های جهادی همچون گروه‌های اهدای عضو، تأمین مسکن و تعمیر آن برای ایثارگران و در دیگر حوزه‌ها مانند آزادی زندانیان تجلیل کردیم و تا پایان سال گروه‌های بیشتری را بسیج می‌کنیم که به کمک دولت بیایند، زیرا فعالیت‌های جهادی که با اخلاص باشد، اثر بهتری را بر جامعه خواهد گذاشت.

وی اظهار کرد: ساماندهی این گروه‌ها که در نقاط مختلف کشور مشغول به ارائه خدمات به مردم هستند و در همه صحنه‌ها حضور فعال دارند، در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد افزود: آنچه که امروز موجب شده است کشور بیش از ۴۰ سال در برابر تحریم‌ها مقاومت و تاب‌آوری داشته باشد، همین کارهای مردمی بوده است و هر جا حضور مردم در صحنه پرشور بوده، دشمن شکست خورده است و در صحنه‌های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی سرافراز و پیروز بوده است.

وی ادامه داد: سال جاری اولین سال است که بنیاد شهید برنامه‌ریزی این کار را در دستور خود قرار داده است؛ اولویت ما شبکه‌های مددکاری است که در حال شکل‌گیری است و ۱۵ هزار معتمد معین را که در اجرای طرح و تکریم از خانواده‌های شهدا تلاش کردند، شناسایی کردیم.

وی اظهار کرد: در همین راستا «خانه‌های فرهنگ و ایثار و شهادت را در محله‌ها» در سراسر شهرهای کشور با محوریت مساجد و در بستر امور فرهنگی انجام خواهد شد و نمونه آن در شهر تهران در حال مذاکرات با شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران هستیم.

پاکدل گفت: مناطقی در تهران شناسایی شده است و به دنبال اخذ مجوز هستیم که این خانه‌ها مروج فرهنگ باشند و اولویت‌های آنها فرهنگی باشد و در همین راستا در اربعین موکب‌داران زیادی چه در داخل و چه در خارج از کشور عراق خدمات خوبی را به زوار امام حسین (ع) ارائه دادند.

وی اضافه کرد: در اربعین مترجمانی را از جامعه ایثارگری به‌کار گرفتیم که هدف شهدا و نظام جمهوری اسلامی در مبارزه با طاغوت را برای زوار سایر کشورها ترجمه کردند و گروه‌های پزشکی و سایر گروه‌هایی که در این مواکب مستقر بودند، کارهای فرهنگی و پزشکی ارائه دادند.

پاکدل خاطرنشان کرد: اولویت ما ترویج و توسعه فرهنگ شهادت در جامعه و پس از آن ارائه خدمات پزشکی به جامعه هدف بوده است.

وی افزود: ۱۱ هزار نفر از ایثارگران بدون حقوق و درآمد در رگه‌های پایین جامعه را شناسایی کردیم و به‌صورت ماهانه مبالغی را به آن‌ها پرداخت می‌کنیم و در گروه‌های جهادی به سمت این هدف می‌رویم که ایثارگران در قالب گروه‌های جهادی به سایر مردم خدمات ارائه دهند.

کد خبر 712699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.