رفع محاصره غزه، شرط توقف حملات یمن در دریای سرخ

رئیس هیأت ملی مذاکره کننده دولت نجات یمن خطاب به آمریکا گفت: اگر میخواهید عملیات دریایی یمن علیه اسرائیل را متوقف کنید باید محاصره غزه را بردارید و غذا و دارو وارد کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از رسانه‌های یمنی، محمد عبدالسلام، امروز یکشنبه در گفت‌وگوی زنده با شبکه تلویزیونی المسیره درباره تحولات دریای سرخ اظهار نظر کرد.

محمد عبدالسلام تاکید کرد که موضع یمن در قبال فلسطین برخاسته از یک اصل دینی، ملی و اخلاقی است.

وی افزود: یمن «اسرائیل» را تهدیدی برای ملت‌ها و کشورها می‌داند و اسرائیل تهدیدی واقعی برای وحدت امت اسلامی است.

رئیس هیئت مذاکره کننده اعلام کرد که عملیات یمن تأثیر اقتصادی بزرگی بر دشمن اسرائیلی دارد و این نشانه‌ای واضح برای کشورهای جهان اسلام است.

محمد عبدالسلام فاش کرد که با کشورهای فعال و تأثیرگذار ارتباطاتی برقرار شده و هدف دستیابی به اهداف اعلام شده یعنی رفع محاصره غزه و توقف تجاوز به غزه است.

رئیس هیئت ملی مذاکره کننده بار دیگر تاکید کرد که موضوع فلسطین قابل مذاکره نیست و ما نمی‌توانیم آنچه را که علیه مردم غزه اتفاق می‌افتد بپذیریم.

وی افزود هرگونه اقدامی از سوی نیروهای مسلح یمن با رفع محاصره غزه و توقف تجاوز به غزه مرتبط است.

عبدالسلام هچنین خطاب به آمریکا پیام داد: اگر می‌خواهید عملیات دریایی یمن علیه اسرائیل را متوقف کنید، باید محاصره غزه را بردارید و غذا و دارو بیاورید.

وی با قدردانی از موضع شرکت‌های چینی گفت: ما تأیید می‌کنیم که دریای سرخ جز برای کشتی‌های مرتبط با دشمن اسرائیلی، ایمن است و از موضع شرکت چینی برای توقف ارسال کشتی‌های خود به بنادر اشغالگر تمجید می‌کنیم.

عبدالسلام در پایان اظهارات خود گفت: عملیات ما فقط کشتی‌های اسرائیلی متصل به بنادر اشغالی را هدف قرار می‌دهد.

کد خبر 712666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.