جنگ غزه می‌تواند باعث سقوط بایدن شود

نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز جمعه در مصاحبه با یک نشریه آمریکایی درباره ادامه حمایتهای سیاسی و نظامی «جو بایدن» از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و تاثیر آن بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «جنگ جاری اسرائیل در غزه می‌تواند وجهه جهانی ایالات متحده را با چالشهای زیادی مواجه کند و موانعی را برای دولت آمریکا در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایجاد کند…» این هشدار امیر سعید ایروانی خطاب به مقامات واشنگتن در مصاحبه با نیوز ویک است.

ایروانی با اشاره به اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» آینده سیاسی خود را به جنگ علیه حماس در غزه گره زده است تاکید کرد که رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن برای کسب امتیاز در انتخابات ریاست جمهوری نیازمند پایان دادن به جنگ غزه است.

آمریکا از زمان آغاز حملات نظامی اسرائیل در غزه اصلی‌ترین حامی این رژیم بوده و ارتش رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا عملیات زمینی خود را در غزه آغاز کرد. آمریکا همچنین محموله‌هایی از مهمات سنگین از جمله بمب‌های ۱۰۰۰ پوندی سنگر شکن و جنگنده‌های رهگیر به اسرائیل تحویل داده تا به این کشور در جنگ با حماس کمک کند.

سفیر ایران در سازمان همچنین به واشنگتن هشدار داد که «اسرائیل بدون حمایت بی قید و شرط آمریکا قدرت تجاوز ندارد..» و با طولانی شدن جنگ غزه، هزینه‌های سیاسی، مادی، اخلاقی و اعتباری این حمایت برای آمریکا به طور تصاعدی افزایش خواهد یافت؛ «آمریکا یا باید این حمایت را مشروط و محدود کند و یا قربانی جاه طلبی حاکمان اسرائیل شود…»

شورای ملی دموکراتیک مسلمانان در آمریکا که شامل رهبران حزب دموکرات از ایالت‌های تأثیرگذار در انتخابات از جمله میشیگان، اوهایو، پنسیلوانیا است طی نامه‌ای به بایدن به او هشدار دادند که یا جنگ در غزه را متوقف کند یا در انتخابات به او رأی نخواهند داد.

منبع: فارس

کد خبر 712618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.