شهدای دوران دفاع مقدس به حضرت فاطمه زهرا(س) تأسی کردند

عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد در مراسم تشییع پیکر شهدا گمنام در یزد با اشاره به اصول مشترک بین شهدای گمنام و حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) در میدان جهاد تبیین حضور یافتند تا امت اسلام راه حق و باطل را تشخیص دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، صبح امروز _یکشنبه بیست‌وششم آذر_ با حضور پر شور مردم دارالعباده یزد بهشتیان گمنام در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که مادر همه شهدای گمنام هستند تشییع و تدفین شدند.

بسیاری از رزمندگان اسلام و بسیجیان در دوران هشت سال دفاع مقدس و در جبهه‌های جنگ همواره قبل از عملیات به دنبال سر بند فاطمه زهرا سلام الله علیها بودند و شهادت گمنامانه را طلب می‌کردند.

اکنون این شهدای گمنام پس از گذشت نزدیک به چهار دهه در میان ما زمینی‌ها آمده‌اند تا باز هم مسیر درست هدایت را به ما نشان دهند و بروند و امروز ما در جای جای سرزمینمان همزمان با سالروز شهادت ام ابیها (س) در روستاها، شهرها، شهرستان‌ها شهدای گمنام خوشنام را تشییع کردند.

مراسم پایانی تشییع شهدا امروز در شهر یزد با تشییع خودرویی از میدان امام حسین (ع) آغاز شد و در ورودی پارک بزرگ کوهستان تشییع پیکرهای شهدا بر روی دستان مردم دارالعباده یزد انجام گرفت، پس از آن آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی به ایراد سخنرانی و اقامه نماز بر پیکر شهدا پرداختند.

آیت‌الله سیدمحمد کاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد و عضو شورای فرهنگ عمومی استان در این مراسم ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: حضور شهدا و پیکر این شهدا بعد از سال‌ها، در شهرهای ما عطر شهادت را می‌پراکند

وی اولین نقطه مشترک بین شهدا و زندگی حضرت زهرا (س) است را اصل دفاع از حق و حقانیت و نظام اسلامی دانست و افزود: این اصل برگرفته از سیره و زندگی حضرت زهرا (س) است و شهدای دوران دفاع مقدس به تأسی از حضرت فاطمه زهرا (س) برای دفاع از اسلام و قرآن و دفاع از اسلام، حضرت علی (ع) و فاطمه (س) و ارزش‌های ولایت پا به میدان جهاد گذاشته و به شهادت رسیدند.

عضو شورای فرهنگی عمومی استان یزد ادامه داد: دومین اصل الگو گرفته شهدا از حضرت فاطمه (س)، اصل ایثار و فداکاری است و آنان مقام ایثار و فداکاری را به مرحله عینی و تجسمی رساندند، ایثار اصل مشترک بین شهدا، زندگی و سیره حضرت زهرا (س) است.

مدرسی گفت: شهدا اصل تقدم آخرت بر دنیا را انتخاب کردند و با حضور در جبهه‌های جنگ و جهاد، سه اصل دفاع از حقانیت، ایثار و دفاع از ارزش‌های اسلامی را برای ما تبیین کردند.

به گزارش ایمنا، ۱۶ آذرماه بود که پیکر مطهر پنج شهید گمنام دفاع مقدس وارد یزد شد و رایحه عطر خوش این شهیدان در گوشه گوشه دیار دارالعباده یزد پیچید؛ شهدایی که از همان زمان ورودشان به شهر مورد استقبال پُرشور مردم قرار گرفتند و در صدها مجلس و محفل، مسجد و مدرسه، کوی و برزن، دستگاه‌های دولتی و انتظامی و … در آغوش مردم قرار گرفتند و امروز در یادمان‌های از پیش تعیین شده تدفین شدند.

کد خبر 712616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.