اجرایی شدن قانون ممنوعیت تلفن در مدارس هلند

قانون ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس هلند از ماه آینده اجرایی می‌شود. پریشان‌حالی دانش‌آموزان و عملکرد آموزشی پایین به‌عنوان دلایل اصلی این ممنوعیت مطرح شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، هلند از اجرایی شدن قانون ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس خبر داد که در جولای با هدف پیشگیری از ایجاد اختلال در روند یادگیری دانش‌آموزان معرفی شده بود.

این ممنوعیت که از ژانویه ۲۰۲۴ اجرا می‌شود و نه‌تنها تلفن‌های همراه، بلکه iPad، ساعت‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های مشابه را نیز در بر می‌گیرد. البته استثناهایی از جمله برای دانش‌آموزان با نیازهای پزشکی یا معلولیت و کلاس‌های متمرکز بر مهارت‌های دیجیتال وجود خواهد داشت. پریشان‌حالی دانش‌آموزان و عملکرد آموزشی پایین به‌عنوان دلایل اصلی این ممنوعیت در هلند مطرح شده است.

اجرایی شدن قانون ممنوعیت تلفن در مدارس هلند

ممنوعیت تلفن همراه در مدارس جهان

مدارس سراسر جهان گذشته از قوانین مصوب دولتی در زمینه محدودیت‌های استفاده از تلفن همراه سر کلاس‌های درس، به‌طور مستقل مقرراتی هم‌چون قرار دادن گوشی‌های تلفن در کمدهای دانش‌آموزان و ممانعت از حمل کردن آن با خود در طول ساعات آموزشی وضع کرده‌اند.

کشورهای دیگر از جمله اسپانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، پرتغال و فنلاند نیز قوانین مشابهی را پیشنهاد کرده‌اند. برای مثال هر یک از مناطق خودمختار اسپانیا رویکرد متفاوتی از تعیین محدودیت تا ممنوعیت کامل در این زمینه اتخاذ کرده است و بریتانیا حامی طرح ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در زمان آموزش و استراحت در راستای مقابله با رفتارهای قلدرمآبانه و مخرب در عین افزایش توجه به یادگیری است. این کشور همچنین برنامه‌هایی برای ممنوعیت رسانه‌های اجتماعی برای افراد زیر ۱۶ سال دارد.

سوئد نیز طرح دیجیتالی کردن کلاس‌های درس خود را متوقف کرده است و فرانسه در راستای کاهش اعتیاد دانش‌آموزان به تلفن همراه و پیشگیری از آزار در فضای مجازی به ممنوعیت کامل همراه داشتن تلفن حتی در زمان استراحت بین کلاس‌ها پرداخت.

اجرایی شدن قانون ممنوعیت تلفن در مدارس هلند

ضرورت ممنوعیت تلفن همراه در مدارس

دلیل محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تعیین‌شده برای استفاده از تلفن همراه در مدارس ساده اما مهم است، زیرا هرچند تلفن‌های همراه با زندگی انسان در هم تنیده شده‌اند، به کلاس درس تعلق ندارند. دانش‌آموزان باید بتوانند در این محیط‌ها تمرکز کنند و هر فرصتی برای یادگیری خوب در اختیار آن‌ها قرار داده شود. حال آن‌که تحقیقات علمی اثبات کرده‌اند تلفن‌های همراه این امر را مختل می‌کنند.

مطالعات مختلف نیز نشان داده است که محدود کردن زمان تماشای صفحه نمایش کودکان با بهبود شناخت و تمرکز مرتبط است.

کد خبر 712595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.