تصویب قانون ایجاد ساختمان‌های سبزتر در سیاتل

شورای شهر سیاتل به اتفاق آرا قانون استانداردهای عملکرد ساختمان را تصویب کرده است که ساختمان‌های بزرگ موجود در شهر را ملزم می‌کند انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا ۲۰۵۰ به صفر برسانند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سیاتل با تصویب این قانون که «صاحبان ساختمان‌های بزرگ‌تر از ۲۰ هزار فوت مربع موجود در سطح شهر باید اقداماتی را برای کاهش تدریجی انتشار گازهای گلخانه‌ای ساختمان خود انجام دهند»، به جنگ با تغییرات اقلیمی رفت و حرکت خود را به سمت کربن‌صفر شدن تا ۲۰۵۰ آغاز کرد.

تخمین زده می‌شود که این سیاست نقطه عطف انتشار گازهای گلخانه‌ای از ساختمان‌ها را تا ۲۷ درصد و مجموع انتشار اصلی سیاتل را حدود ۱۰ درصد کاهش می‌دهد.

تصویب قانون ایجاد ساختمان‌های سبزتر در سیاتل

مورد هدف قرار دادن انتشار گازهای گلخانه‌ای در سیاتل

سیاتل ساختمان‌های بزرگ شهر را ملزم کرده است تا مصرف انرژی ساختمان خود را ردیابی کنند و کاهش دهند. این نخستین باری است که قانون شهر به‌طور خاص انتشار گازهای گلخانه‌ای ساختمان‌های موجود را مورد هدف قرار می‌دهد و تصویب آن یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که سیاتل می‌تواند در حال حاضر برای مقابله با انتشار گازهای گلخانه‌ای محلی انجام دهد.

قانون مصوب در کنار سرمایه‌گذاری‌های بی‌سابقه‌ای که برای تقویت انعطاف‌پذیری جوامع محلی و نیروی کار انجام شده است، واکنش اقلیمی شهر را تقویت می‌کند. این لایحه برای مقابله با بحران آب‌وهوا با تصویب استاندارد عملکرد انتشار گازهای گلخانه‌ای ساختمان‌ها تنظیم شده است که با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، اهداف و جدول زمانی برای ساختمان‌های بزرگ شهر تعیین می‌کند. از آنجا که استانداردها مبتنی بر عملکرد هستند، مطابق با قانون جدید که مالکان می‌توانند انتخاب کنند که چه سرمایه‌گذاری‌هایی انجام دهند تا زمان تعیین‌شده برای اهداف کاهش را برآورده کنند.

قانون مصوب دوشادوش مقررات جدید ایالتی عمل خواهد کرد و به مالکان ساختمان کمک می‌کند تا تصمیمات هوشمندانه‌تری در مورد سرمایه‌گذاری‌هایی اتخاذ کنند که باید به زودی برای مطابقت با قوانین ایالتی انجام شود تا ساختمان‌های آن‌ها در کنار کاهش مصرف انرژی، از منابع انرژی با تولید گازهای گلخانه‌ای کمتر استفاده کنند.

پرداختن به انتشار گازهای گلخانه‌ای یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های امروز است که نقش بسزایی بر قضاوت نسل‌های آینده در زمینه رسیدگی نسل امروز به بحران آب و هوا ایفا می‌کند.

تصویب قانون ایجاد ساختمان‌های سبزتر در سیاتل

کد خبر 712566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.