آخرین دوره جام باشگاه‌های جهان در قاره آسیا پایان می‌یابد / همان‌همیشگی یا شگفتی‌سازی؟

آخرین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان هفته جاری در عربستان پایان خواهد یافت و از بین تیم‌های الاهلی مصر، اوراواردز ژاپن، فلومیننزه برزیل و منچسترسیتی انگلیس یک‌تیم قهرمان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پس از پایان مراحل مقدماتی رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان، چهار تیم فوتبال منچسترسیتی انگلیس، اوراواردز ژاپن، فلومیننزه برزیل و الاهلی مصر از روز دوشنبه هفته جاری در مرحله نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های ۲۰۲۳ جهان برای قهرمانی در آخرین دوره هفت‌تیمه این مسابقات رقابت خواهند کرد.

مسابقاتی که در ادامه برندسازی عربستان، به میزبانی این کشور برگزار می‌شود و به تورنمنت قدیمی که از سال ۲۰۰۰ با حضور هفت تیم برتر قاره‌های مختلف در سال برگزار می‌شود پایان خواهد داد.

پس از این دوره، بازی‌های جام باشگاه‌های جهان از سال ۲۰۲۵ با حضور ۳۲ تیم و با فرمتی مشابه جام‌جهانی فوتبال در کشور ایالات‌متحده آمریکا به‌انجام می‌رسد.

آخرین دوره جام باشگاه‌های جهان در قاره آسیا پایان می‌یابد / همان‌همیشگی یا شگفتی‌سازی؟

منچسترسیتی انگلیس به‌دنبال قهرمانی در جام‌جهانی باشگاه‌ها خواهد بود، سیتیزن‌ها پس از چهار بازی بدون برد در لیگ برتر انگلیس روز سه‌شنبه به مصاف اوراواردز ژاپن که قهرمان آسیاست خواهد رفت.

اوراواردز شب گذشته با پیروزی یک بر صفر مقابل لئون مکزیک، جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی را کسب کرد، اوراواردز ژاپن در سال ۲۰۰۷ همزمان به‌عنوان قهرمان آسیا و میزبان مسابقات پس از شکست دادن سپاهان در نیمه‌نهایی به مصاف میلان رفت و با یک گل از سد روسونری شکست خورد.

قهرمان کوپا لیبرتادورس همچون قهرمان اروپا همیشه از مرحله نیمه‌نهایی وارد مسابقات می‌شود و در این دوره، فلومیننزه برزیل حضور دارد که در مرحله نیمه‌نهایی به‌مصاف الاهلی مصر پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال آفریقا می‌رود.

الاهلی شب گذشته در دیداری جذاب و فوق‌العاده، الاتحاد میزبان را شکست داد، دیدار روز دوشنبه فلومیننزه مقابل الاهلی مصر، اولین تجربه این تیم پرطرفدار برزیلی در تاریخ جام باشگاه‌های جهان خواهد بود.

آخرین دوره جام باشگاه‌های جهان در قاره آسیا پایان می‌یابد / همان‌همیشگی یا شگفتی‌سازی؟

به گزارش ایمنا، طی ۱۹ دوره مختلف رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان، تنها چهار بار جام قهرمانی این مسابقات از اروپا خارج شده و به قاره آمریکا رفته است.

نسخه جدید مسابقات جام باشگاه‌های جهان از تابستان سال ۲۰۲۵ جایگزین این رقابت‌ها و جام کنفدراسیون‌های سابق خواهد شد که مانند نسخه کلاسیک جام جهانی فوتبال با ۳۲ تیم برگزار خواهد شد.

یک نماینده از کشور میزبان (آمریکا)، چهار قهرمان اروپا در چهار فصل اخیر، هشت نماینده از رنکینگ چهار ساله یوفا، بهترین تیم رنکینگ چهار ساله اقیانوسیه، قهرمان چهار دوره لیبرتادورس، دو تیم از رنکینگ چهار ساله آمریکای‌جنوبی، قهرمانان چهار دوره کونکاکاف، قهرمانان سه دوره جام باشگاه‌های آفریقا، یک تیم برتر رنکینگ باشگاه‌های آفریقا، قهرمانان سه دوره لیگ قهرمانان آسیا و یک تیم از رنکینگ کنفدراسیون فوتبال آسیا، ۳۲ تیم این مسابقات را تشکیل خواهند داد.

تاکنون حضور تیم‌های فوتبال الهلال عربستان، اوراواردز ژاپن، الاهلی مصر، وداد کازابلانکای مراکش، مونتری و لئون مکزیک، سیاتل ساندرز آمریکا، پالمیراس، فلامینگو و فلومیننزه برزیل، چلسی انگلیس، رئال‌مادرید اسپانیا، منچسترسیتی انگلیس و اینترمیلان ایتالیا در جام‌جهانی باشگاهی بزرگ فیفا قطعی شده است.

کد خبر 712520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.