پایانه‌ها؛ درگاه اصلی شهرها

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: پایانه‌ها به‌عنوان درگاه اصلی شهرها هستند که همچون دروازه‌های شهر در زمان قدیم عمل می‌کنند و در حال حاضر ۸۰ درصد سفرهای اصفهان توسط اتوبوس‌های برون شهری انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل توکلی امروز _شنبه بیست‌وپنجم آذر_ در حاشیه آئین تجلیل از رانندگان ناوگان حمل‌ونقل برون شهری ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت بیست‌وششم آذر که در تقویم کشور به نام روز حمل‌ونقل نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: این روز، یادآور زمانی است که رانندگان و کامیون‌داران در لبیک به فرمان حضرت امام (ره) برای تخلیه‌ی بار کشتی‌ها از بنادر کشور راهی جنوب می‌شوند.

وی افزود: به مناسبت گرامیداشت این روز و زحمات این قشر زحمتکش، سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان برنامه‌های مختلفی تدارک دیده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان ادامه داد: خدمات پایانه‌های مسافربری به دو بخش تقسیم می‌شود؛ یکی از این بخش‌ها در مدیریت پایانه‌ها که از وظایف اصلی این سازمان است، نگهداری و تعمیرات ساختمان آن‌ها است که خدماتی را در راستای سفر بهتر برای مسافرین و شهروندان فراهم کرده است.

توکلی بیان کرد: در بخش دوم موضوع شرکت‌های مسافربری و رانندگان هستند که در حیطه نظارت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان است و در بخش حوزه سفر و مسافر نظارت و اقداماتی را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: بسیاری از شهروندان بر این مسئله واقف نیستند که سازمان پایانه‌های مسافربری مسئولیت و وظیفه نظارت و نگهداری محدوده داخلی پایانه‌ها را بر عهده دارد و مسئولیت توقف اتوبوس‌های خارج از پایانه‌ها بر عهده سایر دستگاه‌های متولی در حوزه حمل‌ونقل برون‌شهری است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: علاوه بر سکوهایی که برای استقرار اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده، جایگاه‌هایی همچون سالن‌های انتظار، رستوران‌ها، نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی ایجاد شده تا مسافران بتوانند ضمن رفع نیازهای اساسی، اوقات خوشی را در آنجا سپری کنند.

توکلی ادامه داد: پایانه‌ها به‌عنوان درگاه اصلی شهرها هستند که همچون دروازه‌های شهر در زمان قدیم عمل می‌کنند و در حال حاضر ۸۰ درصد سفرهای اصفهان توسط اتوبوس‌های برون شهری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: این سازمان با اقدامات و رویکردهای فرهنگی سعی داشته است بستر مناسبی را برای شهروندان در پایانه‌ها فراهم کند و همواره در تلاش هستیم تا میزبان خوبی برای مسافران و گردشگران باشیم.

کد خبر 712487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.