سیره‌ی حضرت زهرا(س)، گره‌گشای خلق است

امام جمعه کرمانشاه شهادت حضرت زهرا(س) را مصیبتی بزرگ خواند و بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمود: «دخترم سیده زنان عالم، از ابتدا تا انتها، است» و این نشان جایگاه رفیع و مقام بلند حضرت صدیقه طاهره(س) دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج حبیب الله غفوری امروز شنبه _ بیست و پنجم آذرماه با حضور در مجلس عزای حضرت فاطمه زهرا (س) که در شبستان قدیم مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد، شهادت حضرت زهرا (س) را مصیبتی بزرگ خواند و بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمود: «دخترم سیده زنان عالم، از ابتدا تا انتها، است» و این نشان جایگاه رفیع و مقام بلند حضرت صدیقه طاهره (س) دارد.

وی با اشاره به اینکه بر شیعیان لازم است بیش از هر چیز به سیره و سنت حضرت صدیقه طاهره (س) دقت کنند، عنوان کرد: آنچه که برای مؤمنین گره‌گشاست این است که به‌روش زندگی آن حضرت عمل کنند و از ابراز مودت به ایشان غافل نشوند. اگر نگاه و توجه حضرت زهرا (س) به بنده‌ای باشد، توجه حضرت رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) هم به او خواهد بود همان طور که محور حدیث شریف کسا نیز، حضرت فاطمه زهرا (س) است.

امام جمعه کرمانشاه با مروری بر ویژگی‌های بی‌نظیر شخصیتی حضرت زهرا (س) اظهار داشت: این بانوی بزرگ از طفولیت تا شهادت همه‌ی نقش‌های خود را در بالاترین و مؤثرترین شکل ممکن ایفا کرده است. حضرت فاطمه زهرا (س) نقش فرزندی و دختری را در غیاب مادرش حضرت خدیجه کبری (س) با مهر و محبت تمام به‌گونه‌ای ایفا کرد که به‌لقب مادری اشرف انبیا (ص) مفتخر گردید. همچنین در مقام همسری برای امیرالمؤمنین، حضرت علی (ع) چنان به وظایف خویش عمل کرد که شخصیت بزرگی چون مولای متقیان، تمام و کمال از او اعلام رضایت کرد. در نقش مادری و فرزند داری نیز بر همگان مبرهن است که نمونه‌ای تکرار نشدنی بود.

وی افزود: حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) در زمان جنگ و در عرصه اجتماعی نیز برای پشتیبانی سپاه اسلام در پخت غذا، نان و درمان مجروحین نقش اجتماعی مؤثری ایفا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، با یادی از سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: این شهید بزرگوار شخصیتی فاطمی بود و در ایام فاطمیه، برای میزبانی از عزاداران حضرت، هرکجای دنیا که بود خود را به مجلس روضه حضرت زهرا (س) می‌رساند.

کد خبر 712484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.