ماجرای یک کلاهبرداری عجیب سایبری

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با شگرد فروش امتیاز وام بانکی یک میلیارد تومانی از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی مراجعه دو زن و مرد به پلیس فتا استان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر اینکه فردی از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی از آنها کلاهبرداری کرده است، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد و موضوع به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکیان مشخص شد که آنها به منظور دریافت وام بانکی یک میلیارد تومانی با کارمزد چهار درصد اقدام به ثبت درخواست و به درخواست ادمین کانال اقدام به واریز ۵۰ میلیون تومان به حساب وی می‌کنند، اما پس از گذشت بیش از یک ماه خبری از واریز وام نشده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: شاکیان با مشاهده فرم‌هایی با مهر جعلی یک شرکت تجهیزات بهداشتی فریب خورده‌اند و بعد از گذشت مدت زمان طولانی و با توجه به پاسخگو نبودن ادمین کانال، متوجه کلاهبرداری می‌شوند.

وی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی و رصد هوشمندان در فضای مجازی، کلاهبردار را در یکی از شهرستان‌های اصفهان شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی وی دستگیر کردند و پس از اقرار به کلاهبرداری از شهروندان با شگرد فروش امتیاز وام برای انجام اقدامات قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنند و به این نکته توجه داشته باشند که هیچ‌کس در فضای مجازی دلسوز آنها نیست و هر موضوعی از جمله خرید امتیاز وام بانکی را باید از مبادی درست و قانونی آن پیگیری کنند.

کد خبر 712468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.