قاتل یک پرونده پیچیده قتل پس از ۲ سال دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: مردی که دو سال پیش برادر خود را به قتل رسانده و جسد وی را در چاه ۱۸ متری دفتر کار خود پنهان کرده بود، طی عملیاتی هوشمندانه در یکی از شهرهای شمالی کشور شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ حسین ترکیان اظهار کرد: پس از دو سال تلاش بی وقفه و شبانه روزی کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان اصفهان مردی که برادر کوچک خود را به قتل رسانده بود و در یکی از استان‌های شمالی کشور با هویت جعلی زندگی می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

وی در خصوص جزئیات این پرونده افزود: بیست‌ودوم اسفند سال ۱۴۰۰ یک دختر و پسر جوان با مراجعه به یکی از کلانتری‌های اصفهان خبر از مفقود شدن چند روزه پدر خود می‌دهند و عنوان می‌کنند که تنها عموی آنها که خارج از کشور زندگی می‌کرده به تازگی به ایران آمده، پدرشان با خودروی وی به بیرون رفته، دیگر به خانه مراجعه نکرده و به احتمال زیاد پدر آنها توسط برادر خود به قتل رسیده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان عنوان داشت: پس از این اظهارات پرونده‌ای تشکیل و برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی استان اصفهان ارجاع شد و تیمی از کارآگاهان خبره و مجرب این پلیس به جست‌وجو برای یافتن سرنخ‌هایی از این ماجرا پرداختند.

وی ادامه داد: جست‌وجوهای کارآگاهان ادامه داشت تا اینکه خودرویی که شاکیان مشخصات آن را اعلام کرده بودند به صورت بلاصاحب در اطراف یکی از شهرهای اصفهان کشف و با بررسی دقیق و هوشمندانه صورت گرفته مشخص شد خودرو متعلق به برادر بزرگ‌تر بوده و توسط خود او در این مکان رها شده است.

سرهنگ ترکیان خاطرنشان کرد: تمام شواهد و قرائن و سرنخ‌های پلیس حاکی از این بود که برادر بزرگ‌تر برادر کوچک‌تر خود را به قتل رسانده و فرزندانش برای اینکه پدرشان گرفتار نشود داستان را وارونه جلوه داده‌اند و عموی خود را قاتل پدر خود معرفی کردند، اما از طرفی دیگر هیچ ردی از فرد قاتل و جنازه مقتول وجود نداشت با این حال پرونده همچنان مفتوح بوده و کارآگاهان به جست‌وجوهای خود در این زمینه ادامه دادند تا اینکه با گذشت دو سال از وقوع حادثه، رد پای برادر بزرگ‌تر که با هویت جعلی در یکی از شهرهای شمالی کشور به صورت مخفیانه زندگی می‌کرد پیدا شد.

وی بیان کرد: با پیدا شدن مدارک و مستنداتی مبنی بر مخفیگاه برادر بزرگ‌تر بلافاصله تیمی از کارآگاهان اداره جرایم جنایی این پلیس پس از اخذ مجوز از مرجع قضائی به محل اعزام و آذر سال جاری در یک عملیات ضربتی فرد مذکور را دستگیر و به اصفهان منتقل کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان ادامه داد: متهم به‌رغم اینکه در بازجویی‌ها به دنبال منحرف کردن دوباره کارآگاهان بود، هنگامی که با مدارک و مستندات محکم پلیس مواجه شد لب به اعتراف گشود و با اقرار به قتل برادر کوچک‌تر خود عنوان کرد که روز حادثه با برادرم به دفتر کارم رفته و آنجا بر سر مسائل مالی و ارث و میراث با او به مشاجره پرداختم، در همین حین او را به درون چاه ۱۸ که در دفترم بود پرت، سپس دو متر از چاه را با بتن پر کردم و بعد روی آن نخاله ساختمانی ریختم و برای صحنه‌سازی خودرو را در خارج از اصفهان رها کردم و خودم هم به یکی از شهرهای شمالی کشور متواری شدم تا طوری صحنه سازی شود که برادرم من را به قتل رسانده و به خارج از کشور رفته است.

وی اضافه کرد: با اعتراف صریح متهم به قتل، کاراگاهان به محل دفتر وی اعزام و با استفاده از دستگاه‌های مجهز توانستند طی شش شبانه روز کار حفاری، جسد مقتول که برادر ۵۵ ساله قاتل بود را از داخل چاه بیرون بکشند.

سرهنگ ترکیان خاطرنشان کرد: با پیدا شدن جسد مقتول و اعترافات قاتل پرونده مزکور تکمیل و فرزندان متهم که در محل قتل حضور، نسبت به پنهان کردن جسد و فراری دادن پدر خود با او همکاری و با طراحی سناریوی قتل پدر خود قصد گمراه کردن پلیس و اخلال در پرونده قتل داشتند نیز دستگیر و هر سه نفر برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

کد خبر 712461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.