کشف ظروف عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد در گیلان

فرمانده انتظامی شهررستان املش از کشف دو عدد ظرف سفالی عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوران ساسانیان و دستگیری دو نفر قاچاقچی اشیای عتیقه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، شریف رحیمی با اشاره به اینکه قاچاق اشیای عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور است، اظهار کرد: مجموعه انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه قاچاق میراث فرهنگی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت دو نفر قاچاقچی اشیای عتیقه در یکی از مناطق ییلاقی شهرستان املش، پیگیری موضوع در دستور پلیس قرار گرفت، افزود: مأموران انتظامی پس از انجام تحقیقات نامحسوس و شناسایی مخفیگاه متهمان به آدرس محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان املش از کشف دو عدد ظرف سفالی عتیقه، دو دستگاه فلزیاب و متعلقات آن و تعدادی وسایل حفاری در بازرسی از این مکان با همکاری میراث فرهنگی و هماهنگی قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا متهمان ۳۴ و ۳۶ ساله دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی گفت: طبق نظر کارشناسان، قدمت اشیای عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوران ساسانیان و ارزش ظروف در دست بررسی است.

کد خبر 712457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.