امپریالیسم در غزه نمایشگاهی از درنده‌خویی راه انداخته است

امام جمعه قزوین گفت: تمدن امپریالیستی، صهیونیستی، یهودی و انگلیسی جمع شده‌اند و در نوار غزه نمایشگاهی از درنده‌خویی، آدم‌کشی و خون‌آشامی به راه انداخته‌اند تا به خیال خود نور تمدن دینی را خاموش کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز –شنبه بیست‌وپنجم آذر- در مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در مسجد جامع محمدیه برگزار شد، اظهار کرد: محب فاطمه دروغ نمی‌گوید، غیبت نمی‌کند، گوشش به اجانب نیست، اجانب می‌گویند اگر ما را دوست دارید در خانه سگ نگه دارید و بچه تربیت نکنید، کمبود عاطفی خود را با حیوانات کامل کنید؛ اما فاطمه (س) و فرزندان آن حضرت ما را به اولاد سفارش می‌کنند.

وی افزود: اگر کسی فاطمه (س) را دوست داشته باشد کاری می‌کند همسایه‌اش از او راضی باشد، او هم از همسایه‌اش راضی است، چون هر دو دوستدار فاطمه (س) هستند، اگر کسی فاطمه (س) را دوست دارد دستش نسبت به بیت‌المال پاک است، اگر کسی فاطمه (س) را دوست دارد خودش را خادم بندگان خدا می‌بیند، حتی خادم کسانی که نماز نمی‌خوانند، همان آدم‌هایی که نماز نمی‌خوانند اگر اخلاق مؤمنانه را ببینند، راهشان را پیدا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: فاطمه (س) معلم ائمه (ع) بوده است، یعنی هرچه از امامان یاد می‌گیریم، گویا با واسطه از حضرت زهرا (س) یاد گرفته‌ایم، فاطمه معلم زن و مرد تا قیامت است.

عابدینی اضافه کرد: در زمانی که ترازوی عمل ما را بررسی می‌کنند، فاطمه (س) به داد محبینش می‌رسد، آن‌هایی که ترازوی اعمال خیرشان سنگین است خوشا به حالشان و آن‌هایی که ترازوی اعمال بدشان سنگین است بدا به حالشان می‌شود. حضرت زهرا (س) در مرحله میزان اعمال به فریاد محبینش می‌رسد و کفه اعمال ما با محبت فاطمه (س) وزن پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: ما چقدر حرف‌هایی را می‌زنیم که نباید بزنیم، چقدر دل‌هایی را می‌شکنیم که نباید بشکنیم، چقدر نسبت به والدین و اقوام کوتاهی داشته و حواسمان را جمع نکرده‌ایم، چقدر حق‌الله، حق‌الناس و حق همسر و فرزند را رعایت نکرده‌ایم، همه این‌ها در صحرای محشر بر سر آدم می‌ریزد، در آنجا محبت فاطمه (س) به آدم می‌رسد.

حضرت زهرا (س) بنیانگذار فرهنگ ملکوتی و قرآنی است

امام جمعه قزوین گفت: زمانی که می‌خواهیم از پل صراط که از مو باریک‌تر و از شمشیر برنده‌تر است عبور کنیم، اگر محبت فاطمه (س) دستمان را نگیرد قدرت عبور نداریم.

عابدینی تاکید کرد: حضرت زهرا (س) بنیانگذار فرهنگ آدمیت، بشریت، انسانیت، ارزشی، ولایی، ملکوتی و قرآنی است، این فرهنگ حول محور فاطمه (س) و علی (ع) می‌گردد، اکنون در دنیا وقتی می‌خواهند تمدن را ببینند به سراغ آثار باستانی می‌روند، در هر کجا می‌روند ببینند آجر، سنگ و خشت در کجا پیدا می‌شود که بگویند اینجا تمدنی وجود داشته است، حال ممکن است در این تمدن انصاف، عدالت، رعایت حقوق انسان‌ها و بندگی خدا باشد یا نباشد.

وی ادامه داد: اگر امروز بخواهیم این تمدن را ببینیم، نمایشگاه آن در غزه است، این کودک‌کشی، کشتار جمعی، قساوت و بی‌رحمی غیر قابل تصور که در غزه اتفاق می‌افتد، تفسیر و معنای تمدنی است که صهیونیست‌ها یعنی دست‌نشانده‌های آمریکایی‌ها و خود آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها ساخته‌اند، این‌ها تفسیر و معنای تمدن گرگ‌ها هستند.

غزه نمایشگاهی از درنده‌خویی، آدم‌کشی و خون‌آشامی شده است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه رفتاری که امیرالمؤمنین (ع) با فاطمه (س) داشت باید امروز الگوی زندگی ما شود، تاکید کرد: سبک زندگی آن‌ها باید سبک زندگی ما باشد، این به معنای تمدن واقعی و انسانی است، تمدن امپریالیستی، صهیونیستی، یهودی و انگلیسی هم آن است که همه مستکبران جمع شده‌اند و در غزه نمایشگاهی از درنده‌خویی، آدم‌کشی و خون‌آشامی به راه انداخته‌اند، این‌ها می‌خواهند نور تمدن دینی را خاموش کنند.

عابدینی اضافه کرد: آینده جهان را باید با این تمدن ساخت، امروز می‌بینیم در آمریکا، اروپا، کشورهای مختلف دنیا در شرق و غرب عالم قیامی در حال رخ دادن است و در این قیام همه با یک صمیمیتی آمده‌اند در دفاع از مظلومین غزه به پا خاسته‌اند، این‌ها متأثر از فرهنگ فاطمی هستند، یعنی مردم کم‌کم دارند می‌فهمند تمدن حقیقی در سنگ و بنای دنیایی نیست، بلکه انسانیت و آدمیت به معنای تمدن است.

وی با اشاره به اینکه امام‌خمینی (ره) فرهنگ فاطمی داشت، ادامه داد: اکنون جنگ بین فرهنگ فاطمی و فرهنگ شیطانی در دنیاست و بی‌شک فرهنگ فاطمی پیروز میدان خواهد بود.

کد خبر 712444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.