شکایت؛ کلیدواژه مشترک در اقدامات اخیر پرسپولیس و استقلال

باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال پس از اتمام دربی ۱۰۲ پایتخت، تاکنون بیشتر از ۲۳ مرتبه از یکدیگر و عوامل اجرایی بازی شکایت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران در چارچوب رقابت‌های معوقه هفته پنجم فصل بیست‌وسوم لیگ‌برتر باشگاه‌های کشور عصر _پنجشنبه بیست‌وسوم آذر_ از ساعت ۱۶:۱۵ در ورزشگاه آزادی، مقابل دیدگان حدود ۴۶ هزار هوادار در برابر یکدیگر قرار گرفتند و به تساوی یک بر یک رسیدند.

پس از پایان دربی پایتخت، طی روزهای اخیر این دو باشگاه علیه یکدیگر شکایت کرده‌اند. احتمالاً در زمان انتشار این مطلب نیز، سرخابی‌های پایتخت بازهم نسبت به یکدیگر یا حتی یکی از عوامل برگزاری مسابقه طرح شکایت خواهند کرد.

به‌محض تمام شدن دربی، اولین بیانیه را باشگاه پرسپولیس صادر کرد که به‌سرعت با پاسخ باشگاه استقلال همراه شد. در ادامه شکایات پرسپولیس تا تهدید به فیفا برای پخش شدن مکالمات اتاق VAR ادامه پیدا کرد و این‌طور که مشخص است ماجرا همچنان ادامه‌دار خواهد بود. اتفاق عجیب‌وغریبی که به هیچ عنوان ارتباطی به مسائل فنی ندارد.

اولین شکایت پرسپولیس از جواد نکونام سرمربی، علی سامره سرپرست و سیدحسین حسینی کاپیتان تیم فوتبال استقلال به‌خاطر اظهارات‌شان بعد از بازی بود. دومین شکایت از باشگاه استقلال به‌خاطر دور زدن سقف قرارداد و ثبت غیر قانونی بازیکن جدید این باشگاه و سومین شکایت از داور مسابقه انجام شد چرا که به زعم پرسپولیسی‌ها قضاوت ضعیفی در این بازی داشت. پرسپولیسی‌ها همچنین از خداداد افشاریان مسئول کمیته داوران به‌خاطر آن ویدئوی وایرال‌شده در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی شکایت کردند.

شکایت؛ کلیدواژه مشترک در اقدامات اخیر پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس در ادامه از محمد نوازی مربی تیم فوتبال استقلال هم شکایت کرد چرا که این مربی محروم بوده اما در میکسدزون مصاحبه کرده است. این باشگاه همچنین از سعید اکبری مدیر رسانه‌ای استقلال به‌خاطر اظهارات وی در میکسدزون ورزشگاه آزادی و استوری‌هایی که منتشر کرده شکایتی را تنظیم کرد. دیگر شکایت این باشگاه از ماساژور تیم استقلال بوده که بعد از گل استقلال به سوی نیمکت پرسپولیس شادی خارج از عرفی انجام داده بود.

استقلالی‌ها پس از پایان شهرآورد از یحیی گل‌محمدی به‌دنبال تهمت یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم پرسپولیس به رئیس فدراسیون فوتبال و مدیرعامل باشگاه استقلال و همچنین عنوان ادعای کذب درباره رابطه مهدی تاج و علی خطیر، باشگاه استقلال از سرمربی پرسپولیس به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کرد.

پس از آن استقلال به‌دلیل عبور از سقف قراردادها و استفاده از بازیکن غیر مجاز از باشگاه پرسپولیس شکایت کرد و گفته می‌شود روز دوشنبه این باشگاه در اقدام جدید خود از یحیی گل‌محمدی، افشین پیروانی، شهاب زاهدی، سعید صادقی، محمد حسین کنعانی‌زادگان، امید عالیشاه و گیورگی گولسیانی بابت رفتار تحریک‌آمیز و غیرورزشی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت خواهد کرد.

در کنار اولین حضور بانوان هوادار پرسپولیس و استقلال بر روی سکوهای ورزشگاه آزادی و نخستین حضور سیستم کمک‌داور ویدئویی (VAR) در فوتبال ایران، شکایات تمام‌نشدنی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال از یکدیگر فضای نامناسبی در فوتبال کشورمان به‌وجود آمد. جنجالی که هنوز تمام نشده و طرفین با طرح شکایت علیه یکدیگر و متهم کردن طرف مقابل، سعی می‌کنند حداقل بیرون از زمین برنده شوند.

به گزارش ایمنا، تا این لحظه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بعد از دربی پایتخت مجموعاً ۲۳ بار به‌طور رسمی شکایت کرده‌اند که از فرصت‌های خطرناک دو تیم در زمین بازی هم بیشتر است. البته با وجود این حجم از شکایت‌ها، باید دید اقدامات باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به نتیجه‌ای هم خواهد رسید یا فقط انرژی مدیران این باشگاه را گرفته و فضای‌مجازی و هواداران دو تیم را درگیر مسائل حاشیه‌ای کرده است.

کد خبر 712431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.