وحدت رویه در برآورده کردن نیازهای زیرساختی سمن‌ها در استان ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تأکید بر شبکه‌سازی میان سمن‌ها گفت: پشتیبانی از سمن‌های در همه امور باید مد نظر قرار بگیرد؛ منظور از پشتیبانی حمایت و تفویض امور به سمن‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری در جلسه تشکل‌های مردم‌نهاد استان، ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: اصل نظام جمهوری اسلامی بر پایه مردم‌سالاری دینی است و همه پایه‌های نظام بر اساس مردم و با مشارکت مردم بنا نهاده شده است.

وی افزود: همه مسئولان و مدیران باید به این باور برسند که اگر خواستیم کاری با قوت انجام شود، حضور فعال مردم در آن کار ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی در تمام عرصه‌ها مردم حضور فعال داشتند و امور را ساماندهی کردند.

جان‌نثاری یادآور شد: هرکجا و در هر کاری که مردم حضور پویا داشتند با موفقیت مواجه شدیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در دفاع مقدس که امنیتی‌ترین و حساس‌ترین مسئله کشور بود، با حضور و جان‌فشانی مردم پیروز شدیم و یک وجب از خاک ایران را به دشمن ندادیم.

جان‌نثاری با تأکید بر اینکه سیاست‌گذاری‌ها نیز بایستی در برابر مردم روشن، شفاف و عملیاتی باشد، عنوان کرد: در دولت سیزدهم تلاش شده است تا سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد به جایگاه واقعی خود برسند و بتوانند حضور فعالی در امور داشته باشند.

وی افزود: در استان نیز به همین نحو تلاش شده است تا سازمان‌های مردم‌نهاد فعال و امور آن‌ها تسهیل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه امور مردم باید توسط مردم پیش برود، عنوان کرد: وحدت رویه در برآورده کردن نیازهای زیرساختی سمن‌ها در استان ضروری است.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات سمن‌های نبود وحدت رویه و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در امور مرتبط با سازمان‌های مردم‌نهاد است از این رو باید دستگاه‌ها در امور سمن‌ها وحدت رویه داشته باشند.

وی با بیان اینکه پایش سازمان‌های مردم‌نهاد در استان باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: در این پایش باید میزان و جهت فعالیت سمن‌ها بررسی شود و اگر با مشکلات و چالش‌هایی مواجه هستند، درصدد رفع مشکلات تلاش شود.

جان‌نثاری افزود: باید تلاش شود تا سازمان مردم‌نهاد غیرفعالی در استان نداشته باشیم، برخی سمن‌ها به دلایل قابل حلی غیرفعال هستند، از این‌رو رفع مشکلات سازمان‌های مردم‌نهاد باید در اولویت و دستور کار قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: سیاست مدیریت استان در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد حذفی نبوده و به دنبال جذب سمن‌های فعال و متخصص هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تأکید بر شبکه‌سازی میان سمن‌ها گفت: پشتیبانی از سمن‌های در همه امور باید مد نظر قرار گیرد، منظور از پشتیبانی حمایت و تفویض امور به سمن‌ها است.

وی ادامه داد: شناسایی سمن‌ها به مردم نیز با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها محقق شود در این راستا صداوسیما می‌تواند فرصت برابری به سمن‌ها ارائه دهد تا با معرفی خود مردم نیز با سمن‌های مجوزدار و متخصص و نحوه فعالیت آن‌ها آشنا شوند.

کد خبر 712426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.