حریم آثار تاریخی کرمان بازنگری می‌شود

معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از بازنگری حریم آثار تاریخی کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مجتبی شفیعی اظهار کرد: به‌روزرسانی حریم ابنیه تاریخی به منظور رفع برخی معضلات اجتماعی و ارتقای کیفیت سطح زندگی ساکنان بافت تاریخی شهر کرمان در دستور کار شورای حریم اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان قرار گرفته است.

وی به بازدید معاونان اداره‌کل ثبت آثار و تعیین حریم معاونت میراث‌فرهنگی کشور از قلاع دختر و اردشیر و بافت تاریخی کرمان اشاره کرد و افزود: در این بازدید بر لزوم بازنگری، تدقیق و ب روزرسانی حریم ابنیه تاریخی استان کرمان تأکید شد.

معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: در کنار حفظ هویت بافت تاریخی و تقویت اصالت و ارزش‌های آثار تاریخی و ثروت‌های فرهنگی، بازنگری حریم بناهای تاریخی از جمله قلاع دختر و اردشیر، گنبد جبلیه، باغ بیرم‌آباد، مقبره مشتاقیه، بقعه شاه نعمت‌الله ولی به منظور رفع برخی معضلات اجتماعی و ارتقای کیفیت سطح زندگی و ایجاد سرزندگی، انگیزه و پویایی ساکنان بافت تاریخی در دستور کار شورای حریم اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان قرار گرفت.

شفیعی ادامه داد: طرح بازنگری حریم بناهای تاریخی کرمان به زودی پس از طرح در شورای حریم کشور و تصویب آن مرجع و نهایتاً ابلاغ رسمی مقام عالی وزارت میراث‌فرهنگی، مبنای پاسخگویی به ساکنین بافت پیرامون این آثار و استعلامات شهرداری قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری ضمن حفظ عرصه و حریم قانونی آثار، بخش قابل توجهی از تزاحم‌های ایجاد شده برای حقوق مالکانه مالکین بافت‌های تاریخی مرتفع شود.

کد خبر 712408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.