ذخایر معدنی کردستان به بیش از یک میلیون تُن افزایش یافت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با شناسایی ۲۷ پهنه جدید، میزان ذخایر معدنی استان کردستان به بیش از یک میلیون تن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل صمت کردستان، بختیار خلیقی اظهار کرد: شناسایی محدوده‌های امیدبخش معدنی در کردستان دستاورد ارزشمندی در راستای به فعالیت رساندن ظرفیت معدنی این استان بوده که با اجرای این مهم بستر مناسب برای رونق سرمایه‌گذاری نیز فراهم شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۵۸ درصد از سطح استان به عبارتی ۱۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع پهنه‌بندی و زیر اکتشافات نوین معدنی و زمین شناسی قرار گرفته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: با توجه به پرواز ژئوفیزیک انجام گرفته، ۵۸ درصد زمین‌ها در چهار پهنه دیواندره، سقز، قروه و بیجار در قالب ۴۰ محدوده برای بحث تعیین تکلیف و جذب سرمایه‌گذار به ایمیدرو داده می‌شود.

خلیقی اضافه کرد: با اکتشافات انجام شده هفت محدوده امیدبخش طلا و سنگ آهن در پهنه سقز، شش محدوده در پهنه بیجار و ۱۴ محدوده طلا و سنگ آهن در پهنه قروه شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع تا پیش از این ۶۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی انواع مواد معدنی در کردستان بود که با توجه به اکتشافات صورت گرفته، اکنون ذخایر معدنی ما به یک میلیون تن می‌رسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: در طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، ۳۵۹ فقره پروانه بهره‌برداری با اشتغال اسمی پنج هزار و ۱۲۱ نفر و اشتغال واقعی چهار هزار و ۱۴۰ نفر در استان وجود دارد.

کد خبر 712374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.