ضرب‌الاجل ۲ ماهه برای ارائه طرح‌های بازآفرینی شهری در قزوین

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: شهرداری‌هایی که وضعیت بازآفرینی شهری را مطالعه نکردند، دو ماه فرصت دارند که طرح خود را ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، مهدی رجحانی ظهر امروز _شنبه بیست‌وپنجم آذر_ در نشست با سیدعلی هاشمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه بازآفرینی و بافت فرسوده همه شهرداران و مدیران اجرایی سطح شهر با چالش روبه‌رو هستند، دولت در سیاست‌گذاری اخیر توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد و شرایطی را فراهم آورده است که جهشی در این حوزه اتفاق بیفتد.

وی افزود: دولت علاوه بر توجه به بازآفرینی شهری در قالب پروژه مسکن ملی ساخت مسکن را برعهده دارد، باید نوعی مدیریت شود که هم تولید مسکن داشته باشیم و هم بافت فرسوده کاهش پیدا کند، در واقع دولت به نوعی دو مسیر تولید مسکن و بازتولید بافت فرسوده را با هم ترکیب کرده است.

معاون عمرانی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: تلاش داریم این سیاست‌گذاری ملی را در استان اجرایی کنیم؛ در این راستا از ابتدای سال تا امروز هر فصل یک جلسه برگزار کردیم که طی آن مصوب شد تمام شهرداری‌ها مطالعات بازآفرینی را انجام دهند و محدوده طرح خود را مشخص و مشاور انتخاب کنند.

رجحانی اضافه کرد: برنامه‌های تشویقی برای بازآفرینی در نظر گرفته شده است که این برنامه‌ها به دنبال تسهیلگری و مشوق بخش خصوصی برای همراهی با این سیاست دولت است.

وی ادامه داد: برخی شهرداری‌ها طرح بازآفرینی مربوط به شهر خود را تهیه کرده‌اند؛ حداکثر یک ماه زمان در نظر گرفته شود تا مصوبات استانی مربوط به طرح نهایی شود؛ به‌طوری که تا یک ماه دیگر هیچ طرح مصوب‌نشده‌ای نداشته باشیم.

معاون استاندار قزوین تصریح کرد: شهرداری‌هایی که وضعیت بازآفرینی شهری را مطالعه نکردند، دو ماه فرصت دارند که طرح خود را ارائه دهند، شهرداری‌های دیگر که هنوز طرحی ارائه ندادند، می‌توانند از تجربیات شهرداری قزوین و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین استفاده کنند.

رجحانی اضافه کرد: با توجه به فرصت در نظر گرفته شده تا اسفندماه و قبل از پایان سال پرونده طرح‌های بازآفرینی استان را مختومه اعلام می‌کنیم و انتظار داریم طرح‌ها تا یک ماه آینده برای همه شهرها ارائه شود.

وی ادامه داد: در حوزه بازآفرینی سازمان بازآفرینی کمک می‌کند، اما طرح‌ها باید با نگاه اقتصادی طراحی و درآمدزا باشد، در واقع بهتر است طرح‌ها به نحوی نگاه مولد داشته باشد، شهرداری‌ها با نگاه خلاقانه طرح را اجرا کنند تا از سال ۱۴۰۳ شاهد اجرای طرح بازآفرینی در تمام شهرهای مهم استان باشیم.

کد خبر 712367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.