وزش باد شدید و دریای طوفانی در گلستان

مدیرکل هواشناسی استان گلستان از وزش باد شدید و طوفانی شدن دریا خبر داد و گفت: احتمال پارگی تورهای صیادی، صدمه به ماهیان در قفس و قایق‌های کوچک تفریحی و مسافری و خسارت به تاسیسات دریایی دور از انتظار نیست.

امان محمد کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گلستان، اظهار کرد: از بعدازظهر روز یکشنبه با ورود یک سامانه جدید به استان شاهد افزایش سرعت وزش باد گاهی بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت با جهت غربی تا شمال غربی و تلاطم دریا و افزایش ارتفاع موج به طول ۲.۵ متر خواهیم بود.

وی مناطق ساحلی و دور ساحل شرق دریای خزر و استان گلستان را متأثر از این سامانه دانست و افزود: احتمال پارگی تورهای صیادی، صدمه به ماهیان در قفس و قایق‌های کوچک تفریحی و مسافری و خسارت به تأسیسات دریایی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان خاطرنشان کرد: وضعیت دریا در این مدت برای تمام فعالیت‌های دریایی مناسب نیست؛ بنابراین کاربران از فعالیت در دریا خودداری کنند و تمهیدات پیشگیرانه لازم را به عمل‌آورند.

کمالی ادامه داد: این سامانه از بعدازظهر روز یکشنبه وارد استان خواهد شد، تا ظهر سه‌شنبه همین شرایط آب‌وهوایی در استان ادامه دارد و پس از آن این فعالیت هوایی از استان خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی تا ظهر فردا یکشنبه جوی آرام و پایدار با مه صبحگاهی انتظار می‌رود و به لحاظ دمایی نیز در این مدت روند افزایش دماهای بیشینه در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 712360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.