۱۴ کیلومتر از محورهای گلستان ظرف یک سال گذشته چهار خطه شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان گفت: ظرف مدت یک سال گذشته ۱۴ کیلومتر از محور شرق به غرب گلستان چهار خطه شده و به بهره‌برداری رسیده است.

عادل مصدقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گلستان حدفاصل نوکنده تا جنگل گلستان را محور شرق به غرب استان دانست و اظهار کرد: طول این محور ۲۳۰ کیلومتر است که به عنوان یک شریان ترانزیتی برای عبور زائران و حمل کالا به شمار می‌رود.

وی افزود: ظرف مدت یک سال گذشته ۱۴ کیلومتر از محور شرق به غرب گلستان چهار خطه شده و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان خاطرنشان کرد: در سفر اول رئیس‌جمهور به گلستان چهار خطه کردن این محورها در دستور کار قرار گرفت و ظرف یک سال گذشته نیز ۱۴ کیلومتر از این مسیر که به صورت دو خطه باقی مانده بود، چهارخطه شد.

مصداقی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷ کیلومتر از این مسیر، حدفاصل مینودشت به سمت گالیکش و سه راه کلاله به تنگراه باقی مانده است که امیدواریم در سفر دوم رئیس‌جمهور به گلستان و تأمین اعتبار، این محور نیز چهار خطه و مسیر شرق به غرب گلستان نیز چهار خط و بزرگراهی شود.

وی تاکید کرد: از گردنه خوش ییلاق به سمت آزادشهر و گنبد به اینچه‌برون که پایانه مرزی اینچه‌برون نیز است در سفر دوم رئیس‌جمهور به عنوان مصوبه نهایی مدنظر قرار خواهد گرفت، چراکه ورود ترانزیت‌های خارج به داخل و بالعکس در این محور قرار دارد و برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان گفت: خروج بار از ایران به ترکمنستان و قزاقستان و ۲۳ هزار و ۲۶۷ سرویس طی یک سال گذشته انجام شده است.

مصداقی حجم تردد وسایل حمل‌ونقل عمومی از محور شرق به غرب استان در هشت ماه امسال را حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر اعلام کرد و افزود: مسافران برای تردد در این مسیر از وسایلی همچون اتوبوس، مینی‌بوس و سواری استفاده کرده‌اند.

وی تعداد مسافران جابه‌جا شده با اتوبوس در این مدت را ۵۳۰ هزار نفر دانست و اظهار کرد: طی این مدت چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن طی ۴۶۵ هزار سفر جابه‌جایی کالا داشته‌ایم.

کد خبر 712350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.